سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری عاملان سرقت مسلحانه محموله خودرو در داراب/ بازداشت متهمان قاچاق ماسک در قیروکارزین

مهم‌ترین حوادث ۱۴ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۴ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۱۰ میلیارد ریال گردوی قاچاق به بازار نرسید

جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: ۱۰ میلیارد ریال گردوی قاچاق به ارزش در بازرسی از یک کامیون در محور شیراز – اصفهان کشف کنند.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس درباره کشف گردوی قاچاق در محور شیراز – اصفهان، اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس هنگام گشت زنی در محور شیراز-اصفهان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۸ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف کالای قاچاق میلیاردی در شهرستان فراشبند خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند درباره کشف کالای قاچاق میلیاردی در فراشبند، اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۹۶۲ بسته انواع آچار و پیچ گوشتی قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ برومندی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاقچیان و محتکران را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

کاهش ۱۵ درصدی جرایم و افزایش ۲۳ درصدی کشفیات سرقت در فارس

معاون عملیات فرماندهی انتظامی فارس از کاهش ۱۵ درصدی جرایم و افزایش ۲۳ درصدی کشفیات سرقت در فارس طی سه ماهه دوم امسال خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد معاون عملیات فرماندهی انتظامی فارس با بیان اینکه در ۳ ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، همه جرایم در استان فارس، ۱۵ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: در این بازه زمانی کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۳ درصد و دستگیری سارقان نیز ۱۵ درصد افزایش داشته است.

او، به کشفیات مواد مخدر هم اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۵ تن و ۳۸۰ کیلو و ۵۶۷ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه در سه ماهه دوم امسال، تصادفات ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است، گفت: مصدومان تصادفات ۱۴ درصد و متوفیان نیز ۲۵ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ عبادی نژاد با اشاره به اینکه در سه ماهه دوم امسال به صورت میانگین در هر دقیقه ۷ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده و ۴۲ درصد از تماس‌ها، عملیاتی شده و عوامل انتظامی در صحنه حاضر و مورد را بررسی کرده‌اند، افزود: ۵۲ درصد از تماس‌ها، شهروندان به صورت تلفنی راهنمایی و ارشاد و ۶ درصد هم بررسی اطلاعاتی و نامشخص است.

این مقام انتظامی به اقدامات فرماندهی انتظامی استان در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: کشف تعداد ۴۴۱ هزار و ۴۸۵ عدد ماسک بهداشتی خارجی قاچاق، دستگیری ۵ نفر متهم، توقیف ۵ دستگاه خودرو حامل اقلام بهداشتی و رصد مستمر فضای مجازی از جمله مهم‌ترین اقدامات در این خصوص بوده است.

دستگیری گروگانگیر و رهایی پسر ۸ ساله در خنج

فرمانده انتظامی فارس از رهایی گروگان ۸ ساله و دستگیری گروگانگیر در شهرستان خنج خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران انتظامی پارسیان استان هرمزگان با اخذ نیابت قضائی مبنی بر اینکه پسری ۸ ساله در این شهرستان توسط راننده یک دستگاه سواری پراید ربوده شده و به خنج منتقل شده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی خنج به همراه ماموران اعزامی از شهرستان پارسیان، با اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس، سواری پراید که در میدان «مظلوم» در حال تردد بود را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن را متوقف کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ماموران با ترفند‌های خاص پلیسی، فرد ربوده شده را رها کردند، گفت: در این خصوص یک نفر گروگانگیر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه گروگانگیر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، افزود: متهم در بازجویی اولیه علت و انگیزه آدم ربایی را اختلاف حساب با پدر فرد ربوده شده عنوان کرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پسر ۸ ساله صحیح و سالم به آغوش گرم خانواده بازگشت، تصریح کرد: اعضای خانواده فرد ربوده شده و شهروندان از اقدام به موقع پلیس قدردانی کردند.

دستگیری عاملان سرقت مسلحانه محموله خودرو در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارقان مسلح محموله خودرو در عملیات پلیس آگاهی شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب درباره دستگیری عاملان سرقت مسلحانه محموله خودرو در داراب، اظهار کرد: در پی اعلام وقوع یک فقره سرقت مسلحانه محموله ۷۰ کیلویی مواد مخدر از سواری پراید بوسیله سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور جنت‌شهر-داراب، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: بررسی‌های پلیس با رصد سرنخ‌های موجود آغاز شد و سرانجام پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی گسترده و تلاش بی وقفه، اعضای این باند ۳ نفره شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مراجع قضائی، موفق شدند هر ۳ نفر از سارقان مسلح را در یکی از محلات شهرستان داراب در مخفیگاهشان دستگیر کنند، تصریح کرد: متهمان در بازجویی اولیه به عمل مجرمانه خود اعتراف کردند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعدادی فشنگ جنگی و ۳ قبضه اسلحه ساچمه‌زنی و بادی دوربین‌دار و یک دستگاه دوربین کشف شده است، اضافه کرد: پلیس با هرگونه ناامنی در جامعه قاطعانه برخورد می‌کند و افرادی که به هر دلیل دست به قانون‌شکنی می‌زنند، بدانند که عواقب سختی در انتظار آن‌ها است.

کشف ۲۱ کیلو تریاک در بازرسی از یک پراید در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۲۱ کیلو تریاک در در بازرسی از یک پراید در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب درباره کشف کیلو تریاک در داراب، اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲۱ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود، کشف کردند.

سرهنگ نوشاد تصریح کرد: در این رابطه ۲ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ماشین‌های لباسشویی قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از توقیف محموله ماشین‌های لباسشویی خارجی قاچاق به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی فرمانده انتظامی شهرستان مهر درباره ماشین لباسشویی‌های قاچاق در مهر، اظهار کرد: به منظور طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان در محور جم- فیروزآباد به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۴ دستگاه ماشین لباسشویی خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: در این خصوص راننده وانت نیسان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۱۱۲ درصدی جرایم سایبری در فسا

فرمانده انتظامی فسا گفت: ۱۱۲ درصد از جرایم سایبری با تلاش کارشناسان پلیس فتا در شش ماهه اول امسال کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: با افزایش توان تاکتیکی و عملیاتی پلیس فتا، ۱۱۲ درصد کل جرایم سایبری در شش ماهه اول امسال کشف که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه در این خصوص ۴۱ نفر متهم سایبری دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است، تصریح کرد: برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی، کلاهبرداری رایانه‌ای و هتک حیثیت از مهم‌ترین جرایم سایبری در شش ماهه نخست سال جاری می‌باشد.

سرهنگ رستمی افزود: شهروندان می‌توانند با افزایش هوشیاری و دانش مجازی و همچنین جدی گرفتن نکات ایمنی، از بروز جرایم پیشگیری کرده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف پلیدشان، ناکام بگذارند.

بازداشت متهمان قاچاق ماسک در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از دستگیری متهمان قاچاق ۲۵ هزار عدد ماسک خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین درباره دستگیری متهمان قاچاق ماسک در قیروکارزین، اظهار کرد: به منظور مقابله با قاچاق کالا‌های سلامت محور، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه اتوبوس مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این دو خودرو، ۲۵ هزار عدد انواع ماسک خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۹۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

حمیدرضا صالحی‌فرد تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر متهم که رانندگان اتوبوس بودند دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری مالخر و کشف اموال مسروقه در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از دستگیری مالخر و کشف ۲۱۰ میلیون ریال اموال مسروقه در شهرستان قیروکارزین خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین درباره دستگیری مالخر و کشف اموال مسروقه در قیروکارزین، گفت: در پی افزایش سرقت قطعات ماشین آلات آبیاری کشاورزی (موتور آبکش) در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری «۱۲ کارزین» این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک مالخر را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ صالحی‌فرد با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه او، ۲۰ قطعه ماشین آلات آبیاری کشاورزی (موتور آبکش) کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را، ۲۱۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

او با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی همچون نصب حفاظ مناسب و قفل‌های استاندارد برای محل نگهداری ادوات و موتور پمپ‌های آبکشی، از وقوع سرقت پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.