سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ راکب موتورسیکلت در خیابان رکنی همدان

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: بر اثر بی احتیاطی راکب ۵۲ ساله، موتورسیکلت پس از برخورد با دیوار جان خود را از دست داد.

دکترآرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  با اشاره به اینکه بعد از حادثه موتور سوار سریع به بیمارستان منتقل شد، افزود: علی رغم تلاش کادر پزشکی این فرد به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

کمالی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۹ نفر در تصادفات درون شهری، ۱۴۰ نفر در تصادفات برون شهری، ۲۳ نفر در تصادفات جاده های خاکی  روستایی و ۲۲ نفر در سایر موارد جان باخته اند.

او با بیان اینکه در مجموع ۲۱۴ نفر شامل ۱۶۵ نفر مرد و ۴۹ نفر زن در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست داده اند، بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۳۸ نفر در تصادفات درون شهری، ۱۹۳ نفر در تصادفات برون شهری، ۱۲ نفر در تصادفات خاکی- روستایی و ۲۱ نفر در سایر موارد فوت کردند و آمار‌ها کاهش ۱۹ درصدی تصادفات منجربه مرگ را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: باید بپذیریم که موتورسیکلت فاقد سیستم محافظتی است و در تصادف‌ها و برخورد‌های فیزیکی در موتورسواری سرعت‌های بالا می‌تواند صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری به موتورسوار وارد کند.

او با اشاره به اینکه تصادف با موتورسیکلت می‌تواند آسیب‌های عمیقی به بدن خصوصا سر، صورت وارد کرده و موجب شکستی‌های شدید در استخوان‌های موتورسوار شود افزود: بسیار مهم است که با رعایت نکات ایمنی، سعی در کاهش صدمات در این حوزه شویم اولاً از بروز حادثه برای موتورسیکلت جلوگیری کرده، و اگر هم حادثه‌ای رخ داد، موتورسوار کمترین آسیب و ضرر را متحمل شود.

این مسئول اظهار داشت: کلاه کاسکت مانند صدفی برای موتورسوار است که از سر و صورتش محافظت می‌کند. صدمات وارده به سر و گردن عامل عمده فوت یا ناتوانی‌های جسمی برای موتورسواران و دوچرخه‌سواران است بنابراین برای یک موتورسوار داشتن کلاه ایمنی، ضروری است.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.