سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشان کمبود معلم و مدرسه دارد

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت:کمبود معلم و فضای آموزشی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش درشهرستان کاشان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین مقنی، مدیر آموزش و پرورش کاشان، در دیدار کارکنان و مربیان اداره سواد آموزی با امام جمعه کاشان، با اشاره به اینک امروز ۳۴ درصد فرهنگیان شهرستان کاشان بالای ۲۵ سال سابقه دارند گفت: برای رفع این مشکل باید چاره جویی کرد چرا که در سال جاری ۳۶۰ نفر از معمان ما نیز بازنشسته شدند و ۳۰۰ نفر ادامه کار دادند، اما معلوم نیست که سال آینده حاضر به همکاری باشند.

او، کمبود فضای آموزشی پس از کمبود معلم را دومین مشکل آموزش و پرورش در شهرستان کاشان دانست و گفت: با وجود دو نوبت فعالیت مدارس در منطقه پرجمعیت ناجی آباد، اما هنوز کمبود مدرسه وجود دارد که سرانه ناچیز دولتی جوابگوی رفع این نیاز نیست.

به گفته او، آموزش کار سخت و طاقت فرسایی است که نیازمند افراد عاشق و صبور است و با توجه به سن مخاطب، این سختی نیز افزایش پیدا می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان، در ادامه با تاکید بر اینکه با وجود همه کمبود‌ها و محدودیتها، دانش آموزان کاشان در آزمون سراسری سال جاری ۲۰ رتبه زیر ۱۰۰ و ۱۳۷ رتبه کمتر از ۱۰۰۰ را کسب کردند گفت: همچنین کسب سه رتبه در المپیاد‌های علمی و ۱۵ رتبه در مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور از دیگر افتخارات این شهرستان است.

مقنی، کسب رتبه برتر کانون‌های دانش آموزی جوانه‌ها و الزهرای کاشان در چند سال گذشته در استان اصفهان را تاکید کرد و گفت: مدارس شهرستان کاشان امسال همزمان با سراسر کشور با حضور ۶۵ هزار دانش آموز در ۱۵ شهریور با وجود کمبود معلم به عنوان مهمترین مشکل آموزش و پرورش این شهرستان بازگشایی شد.

جواد متقی نژاد، رییس اداره سواد آموزشی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، نیز در این دیدار گفت: نرخ باسوادی در جامعه آماری بین ۱۰ تا ۴۹ سال در شهرستان کاشان به عدد ۹۵ درصد رسیده است.

او افزود: آمار جمعیت بیسواد این شهرستان ناشی از سرشماری واقعی نیست و آمار اتباع بیسواد ساکن در مناطق مختلف شهرستان کاشان در برنامه‌های استان اصفهان محاسبه نمی‌شود.

به گفته او، برنامه‌های آموزشیاران در سه مرحله سوادآموزی، تحکیم و انتقال پیگیری می‌شود و بسیاری از کسانی این دوره را به پایان رسانده اند در دوره‌های متوسطه و حتی دانشگاه ادامه تحصیل داده و امروز به جامعه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.