سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلا تکلیفی مسافران در پی لغو پرواز‌های خارجی در مشهد/ بازگشت هزینه بلیت به مسافران یک ماه زمان می برد

سخنگوی انجمن دفتر‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: فرآیند بازگشت هزینه بلیت به مسافران ۱۵ تا ۳۰ روز زمان می‌برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید فرقانی سخنگوی انجمن صنفی دفتر‌های خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی با اشاره به سردرگمی مسافران به‌ویژه پس از لغو سفر‌های خارجی، گفت: تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، فرودگاه مشهد یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور در حوزه پرواز‌های بین‌المللی بود، اما با شیوع این ویروس، فرودگاه مشهد هم مانند بسیاری دیگر از فرودگاه‌ها در کشور و حتی جهان با کاهش تردد هواپیما‌ها مواجه شد.

او با بیان اینکه البته در این مدت پرواز‌های مربوط به کشور قطر و شهر دوحه ازسوی هواپیمایی قطر به‌دلیل اینکه نرخ زیادی دارد لغو نشده است و حتی با مسافر کم هم اقدام به ارائه خدمات کرده است، افزود: دیگر شرکت‌های ایرلاین، نظیر هواپیمایی ترکیه چندین بار پرواز‌های خود را لغو کرده است و دلیل این اتفاق نیز موضوع ویروس کرونا ازسوی فرودگاه مقصد اعلام شده است.

بیشتر بخوانید

سخنگوی انجمن صنفی دفتر‌های خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در این مدت شرکت هواپیمایی ترکیه ۴ بار سامانه فروش خود را برای پرواز از فرودگاه مشهد باز کرده، اما به‌دلیل ذکرشده پرواز خود را پس از فروش بلیت لغو کرده است، ادامه داد: آخرین باری که این شرکت پرواز خود را پس از فروش بلیت لغو کرده، مربوط به همین مهرماه است و باید اعلام کرد که ما از فرودگاه مشهد پروازی به ترکیه نداشتیم و فقط در مقاطعی آن هم به‌صورت موردی ازسوی شرکت‌های داخلی از تهران پروازی به‌سمت استانبول یا آنکارا انجام شده است.

فرقانی با اشاره اینکه فروش بلیت و پس از آن لغو پرواز سبب سرگردانی مسافران می‌شود، بیان کرد: وقتی که پروازی لغو می‌شود، باید به‌سرعت وجه دریافتی از مسافران به آن‌ها بازگرداننده شود، اما وقتی فرآیند استرداد بلیت به شرکت‌های هواپیمایی می‌رسد، ۱۵ تا ۳۰ روز زمان می‌گذرد تا پول مسافران به آن‌ها بازگردانده شود.

او تصریح کرد: مشابه این اتفاق را چند روز پیش در پی لغو پرواز شرکت هواپیمایی عراق شاهد بودیم که حتی در این موضوع نزاع و درگیری بین مسافران و مسئولان این دفتر هواپیمایی در مشهد نیز رخ داد.

سخنگوی انجمن صنفی دفتر‌های خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی تاکید کرد: اینک به‌جز پرواز‌های برنامه‌ای شرکت هواپیمایی قطر، هیچ پرواز برنامه‌ای بین‌المللی از فرودگاه بین المللی شهیدهاشمی‌نژاد مشهد انجام نمی‌شود.

فرقانی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا و پس از آن به‌دلیل افزایش قیمت‌ها، شاهد کاهش ۹۰ درصدی تقاضای سفر و حجم تردد‌ها در فرودگاه مشهد به‌ویژه در بخش پرواز‌های خارجی هستیم.

انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.