سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در خراسان رضوی انجام شد؛

معدوم سازی۶۱ تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی

بیش از ۶۱ تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی شامل گوشت سفید، قرمز و سایر محصولات دامی در نیمه نخست امسال در خراسان رضوی شناسایی و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد شریعتی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی هم زمان با روز ملی دامپزشکی گفت: شناسایی این میزان فرآورده خام دامی، حاصل ۶۵ هزار بازدید کارشناسان دامپزشکی از مراکز تولید و عرضه فرآورده خام دامی و کشتارگاه‌ها در این استان بوده است.

او افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا بازرسی و نظارت‌های دامپزشکی خراسان رضوی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی شدت یافته است.

 بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: رعایت دستورالعمل بهداشتی در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و تاریخ تولید و انقضای آن در این زمینه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

شریعتی بیان کرد: بیش از ۵۰۰ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شده و ۵۰ مرکز تولید و عرضه مهر و موم شده است.

او تصریح کرد: در حوزه مبارزه با بیماری‌های دامی طی سال جاری دو میلیون راس دام سبک و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین در برابر تب برفکی واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در این مدت نظیر نظارت ها، واکسیناسیون و سمپاشی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین بیماری‌های دام و طیوررشد نکرده است.

شریعتی اظهار کرد: خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است، همچنین  دو هزار و ۵۰۰ واحد مرغ داری گوشتی و مرغ تخمگذار در خراسان رضوی فعالیت دارند.
 
انتهای پیام// م.ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.