سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۹۰ درصد از بیمه‌های بیکاری دوران کرونا 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در قزوین از پرداخت مقرری بیمه بیکاری دوران شیوع کرونا به ۹۰ درصد از واجدین شرایط خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عادل دهدشتی در مراسم معارفه مدیر کل جدید تامین اجتماعی استان با اشاره به پرداخت ۹۰ درصد از بیمه‌های بیکاری دوران کرونا گفت : این بیمه بیکاری پرداخت شده برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت بوده است که در حال دریافت شماره حساب از افراد باقی مانده هستیم و در آینده‌ای نزدیک مقرری آن‌ها پرداخت خواهد شد.

دهشتی افزود: همچنین از خرداد ماه به بعد مثل سنوات گذشته و روال معمول آن بیمه‌های بیکاری افراد واجد شرایط نیز پرداخت می‌شود.

به گفته وی، بیش از نصف جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و بخش اعظم برنامه‌های این سازمان محقق شده است.

وی افزود: موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان هم در حال پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در ادامه از وصول بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان منابع تامین اجتماعی خبر داد.

به گفته دهدشتی، مراکز دولتی و بخش خصوصی از سازمان تامین اجتماعی طلب ندارند و در حال حاضر ۳۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان هم دریافت شده است.

او اضافه کرد: سالانه، ۹۶ میلیون نفر به حوزه‌های سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و با الکترونکی کردن خدمات درمانی به دنبال کاهش تعداد مراجعه کنندگان تا ۷۵ میلیون نفر هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: برای اجرای طرح نسخه نویسی، برنامه‌های مشوقی در نظر گرفته شده است.

دهدشتی افزود: در جذب نیروی جوان و کارآمد هم ۴ هزار نفر از طریق سازمان سنجش جذب سازمان تامین اجتماعی می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این نشست گفت: به دنبال بهروز کردن خدمات و تحقق کامل دولت الکترونیک در تامین اجتماعی هستیم چراکه با این کار مراجعات حضوری کمتر و میزان خطا کاهش می‌یابد.

منوچهر حبیبی افزود: ارزیابی‌ها از خدمات دهی سازمان تامین اجتماعی مناسب گزارش شده است.

فاطمه محمدبیگی نمایند مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ۶۷ درصد از مردم استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و نیاز به درمانگاه‌ها در شهر‌های کوچک و بزرگ احساس می‌شود.

محمدبیگی افزود: با توجه به سالخوردگی جمعیت کشور در حوزه بیمه و دادن خدمات به مستمری بگیران با مشکل مواجه خواهیم شد که باید در حوزه فرزندآوری و نیروی کار در سال‌های آینده برنامه ریزی کرد.

در پایان این مراسم از زحمات سیروس نصیری قدردانی و محمدرضا قاریان پور به عنوان مدیر کل جدید تامین اجتماعی استان معرفی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.