سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرماندار بندر ماهشهر گفت:

لزوم انعطاف سیستم اداری در بخش‌های کشاورزی و دامپروری

آریا زنگنه گفت: انعطاف در سیستم اداری به منظور مرتفع نمودن بخش کشاورزی و دامپروری لازم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه شورای جهاد کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر به ریاست ابراهیم آریازنگنه، معاون فرماندار در سالن جلسات این نهاد دولتی برگزار شد.

در این نشست آریا زنگنه با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های بین المللی، پرداختن و توجه به بخش کشاورزی و تولیدات کشاورزی را موثر‌ترین راه برون رفت از وضع موجود و تامین امنیت غذایی واشتغالزایی دانست.

او افزود: کشاورزان از شریف‌ترین و متعهدترین اقشار جامعه هستند و نباید جهت تامین نهاده‌های کشاورزی آن‌ها را درگیر بورکراسی اداری نمود و باید مسئولین مربوطه با نگاه مثبت و انعطاف در سیستم اداری به منظور مرتفع نمودن بخش کشاورزی و دامپروری قدم بردارند و همه برنامه‌ها در بالابردن کمی و کبفی تولیدات کشاورزی و پرداخت به موقع تسهیلات مورد نظر و تامین ادوات کشاورزی و تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی و تامین سوخت کشاورزان و آبیاری به موقع اراضی کشاورزی متمرکز شود.

آریا زنگنه اظهار داشت: با توجه به رشد ۲۰ درصدی تولیدات کشاورزی و دامی در بندر ماهشهر از تلاش‌های کشاورزان و مدیریت جهاد کشاورزی و سایر اعضای شورای جهاد کشاورزی تقدیر و تشکر نمودند و از مدیر پروژه جهاد نصر و بخشداری و جهاد کشاورزی خواستند ظرف یک هفته نسبت به تحوبل اراضی تسطیح شده به کشاورزان تدابیر لازم اندیشیده شود.

در ادامه این نشست نیز مطرودی، مدیر جهاد کشاورزی بندر ماهشهر گزارش مبسوطی از میزان تولیدات و برنامه‌ها و مشکلات بخش کشاورزی ارائه نموده و عملکرد مدیریت‌های بانک کشاورزی و آب جنوب سرق و پخش فراورده‌های نفتی را مطلوب و رضایت بخش اعلام نمودند.

در پایان جهت بالا بردن راندمان کشاورزی و تامبن آب و نهاده‌های دامی و کشاورزی تدابیر لازم در قالب مصوبات شورای جهاد کشاورزی اتخاذ گردید.

اخیرا بخش کشاورزی استان خوزستان پس از اعلام محدودیت‌های واردات از سوی کشور عراق دچار ضرر شده است. کشاورزان از وضعیت ناراضی و شرایط نشان دهنده عزم راسخ مسئولان برای رفع این مشکل نیست. بازار عراق یکی از مهم‌ترین نقاط صادراتی محصولات کشاورزی ایران به خصوص کشاورزان خوزستانی است و این در حالی است که رسانه‌های این کشور علیه کالا‌های ایرانی فعال هستند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.