سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش‌از ۵۰ درصد منابع آبی دشتیاری ماهی‌دار شد

مسوول اداره شیلات نگور دشتیاری گفت: تمامی آب بندهای چابهار، دشتیاری و کنارک بر اثر بارندگی‌های بی‌سابقه سال گذشته آبگیری و تاکنون بیش‌از۵۰ درصد این منابع آبی توسط شیلات ماهی‌دار شده است.

مهدی شهرکی مسوول اداره شیلات نگور دشتیاری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: ‌آب بند پارک با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در ابتدای جاده چابهار - کنارک قرار دارد که بیش‌از ۱۰ سال از ساخت آن می‌گذرد و در ابتدای سال ۹۷ برای اولین بار این مکان در چندین مرحله ماهی‌دار شد اما متاسفانه در سال ۹۸ قبل از برداشت ماهی‌ها سیل باعث سرریز شدن و خروج ماهیان از این آب بند شد.

او گفت: پس از وقوع خسارت، اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) از محل اعتبارات جبران خسارت سیل مجددا این آب بند را ماهی‌دار کرد.

مسوول اداره شیلات نگور دشتیاری افزود: هم‌اینک چهارگونه از ماهیان گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد در این آب بند پرورش داده می‌شوند.

او  بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سالجاری بیش‌از ۱۰۰ تن ماهی از این آب بند برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارج از استان شود.

شهرکی ادامه داد: این آب بند برای پنج نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

او گفت: امیدواریم سال آینده نیز سالی پر رونق برای آبزی پروران جنوب سیستان و بلوچستان باشد.

شهرستان دشتیاری از طرف شمال به شهرستان راسک، از غرب به بخش پلان و بخش مرکزی شهرستان چابهار، از شرق به کشور پاکستان و از جنوب به آب­های آزاد دریای عمان ختم می­ شود. به­ طوریکه ۸۵ کیلومتر خط ساحلی با دریای عمان و ۱۳۲ کیلومتر مرز خشکی با پاکستان دارد به این ترتیب امکان دسترسی به آب­های آزاد از این طریق برای بخش دشتیاری جایگاه ویژه­‌ایی را به وجود آورده است.

مساحت منطقه دشتیاری حدود ۶ هزار کیلومتر مربع است. شهرستان دشتیاری طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ کشور دارای جمعیتی بالغ بر ۷۹ هزار و ۹۱۱ نفر در قالب ۱۸ هزار و ۷۹ خانوار است.

شهرستان دشتیاری دارای یک شهر «نگور» و ۲ بخش مرکزی به مرکزیت شهر نگور و باهوکلات به مرکزیت دمپگ و چهار دهستان(دهستان نگور، سندمیرثوبان،درگس و باهوکلات) است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.