سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روش‌ های کاربردی برای تشخیص وجود دوربین مخفی در هتل ها

یک وب سایت خبری مرتبط با امنت سایبری، دو روش کاربردی برای تشخیص وجود دوربین مخفی در اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالعزیز الحمدی، کارشناس فنی دوربین‌های مداربسته، روش کشف دوربین‌های جاسوسی در مکان‌های خصوصی مانند اتاق‌های هتل، خانه‌های چوبی، آپارتمان‌های مبله و رختکن در فروشگاه‌های تجاری را توضیح داد.

این کارشناس فنی گفت مکانی را که دارای یک دوربین مخفی است می‌توان از طریق برنامه‌ای به نام "Fing" تشخیص داد.

این برنامه با باز کردن نرم افزارها و بروزرسانی شبکه، همه دستگاه‌های متصل به شبکه، از جمله دوربین‌ها را شناسایی می‌کند. اگر علامت دوربین ظاهر شود، این بدان معنی است که دوربین وجود دارد. پس باید در آن مکان باید اطراف اتاق را جستجو کرد.


بیشتر بخوانید


برنامه دیگر برای کشف دوربین‌های جاسوسی در هتل

الحمدی افزود: برنامه دوم "Hidden Camera Detector" نام دارد. این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا مکان دوربین‌های مخفی و پنهان را که نمی‌توانید با چشم خود به وضوح ببینید از طریق دوربین تلفن همراه بشناسید. با باز کردن برنامه، یک دوربین ظاهر می‌شود و فلش دوربین عقب باز می‌شود و لنز را بزرگ می‌کند تا هنگام خاموش بودن چراغ ها، به راحتی مکان دوربین‌ها ظاهر شود. اتاقی که در آن بازتاب‌های فلش را از سایر لنز‌های دوربین تشخیص داده و به صورت یک علامت قرمز به دارنده گوشی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
از کجا معلوم که این نرم‌افزاری که معرفی کرده اید، خودش جاسوسی نباشه؟