سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه از کودک مبتلا به کرونا در خانه نگهداری کنیم؟

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توصیه‌های بهداشتی درخصوص چگونگی نگهداری کودک مبتلا به کرونا در خانه ارائه داد.

سید محمد علوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: زمانیکه کودک به ویروس کرونا مبتلا می‌شود باید اصول بهداشتی را تا زمان بهبودی کامل او رعایت کنیم.

او در تشریح چگونگی رعایت توصیه‌های بهداشتی بیان کرد: کودک بیمار تا زمان برطرف شدن کامل علائم بیماری باید ملاقات ممنوع شود و باید در منزل بماند، البته باید در یک اتاق دارای تهویه مناسب و به صورت مجزا به همراه یکی از والدین استراحت کند.

علوی افزود: درصورتیکه اختصاص یک اتاق مجزا به کودک مبتلا به کرونا امکانپذیر نباشد، بقیه اعضای خانواده باید حداقل یک متر از کودک فاصله داشته باشند و در رختخواب مخصوص خودش و جدا از والدین بخوابد، ضمن اینکه جابجایی و حرکت کودک بیمار باید محدود شود و در فضا‌های مشترک از جمله؛ آشپزخانه، حمام، توالت و ... حتی الامکان از تهویه مناسب استفاده شود و پنجره‌ها برای گردش هوا به دفعات در طول روز باز و بسته شوند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: تعداد مراقبین کودک بیمار به حداقل رسانده شود و یک نفر که دارای وضعیت سلامت مطلوب است باید مراقبت از او را بر عهده بگیرد، ابیته مراقب کودک بیمار جهت جلوگیری از تماس مستقیم با ترشحات تنفسی، دهانی و مدفوع او از دستکش یکبار مصرف پلاستیکی و یا لاتکس استفاده کند.

او رعایت بهداشت فردی و دست‌ها از سوی همه اعضای خانواده از جمله خود بیمار تاکید و ادامه داد: بهتر است برای خشک کردن آن‌ها از دستمال حوله‌ای یکبار مصرف و یا دستمال کاغذی استفاده شود، همچنین برای جلوگیری از انتشار ترشحات تنفسی، بیمار باید حتی الامکان در طول اوقات بیداری از ماسک طبی استفاده کند و درصورتیکه پوشیدن ماسک برای کودک امکانپذیر نیست لازم است همه اعضای خانواده از جمله خود بیمار به صورت جدی بهداشت تنفسی را رعایت کنند.

علوی در ادامه بیان کرد: درصورتیکه ماسک خیس شد و یا با ترشحات بیمار کثیف شد، باید بلافاصله یک ماسک نو و خشک جایگزین شود و پس از برداشتن از روی صورت باید بلافاصله در سطل زباله دردار دور انداخته شوند، همچنین بعد از برداشتن ماسک و یا خارج کردن دستکش، دست‌ها حتمابا آب و صابون شسته و یا ضدعفونی شوند. البته جداسازی لوازم بهداشتی شخصی مانند لیوان، ظرف غذا، مسواک و حوله از همه اعضای خانواده از جمله در طول زمان شیوع این بیماری الزامی است.

او گفت: استفاده از ظروف اختصاصی برای غذا خوردن بیمار که پس از استفاده از آن‌ها قابل شست و شو با آب و صابون باشند، بلامانع است. همچنین سطوحی که کودک بیمار با آن‌ها در تماس است، مثل سطح میز، تخت، مبلمان که به صورت مکرر لمس می‌شوند، باید به صورت روزانه تمیز و ضدعفونی شوند. همچنین ضدعفونی کردن روزانه دستشویی و حمام و تعویض لباس، حوله و ملحفه‌های شخصی بیمار نباید فراموش شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.