سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند ابتلا به کرونا در زنجان افزایشی و در وضعیت قرمز است +فیلم

در زمان حاضر شرایط کرونایی حال استان زنجان خوب نیست به طوری که در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از شهرستان‌های استان زنجان موقعیت خوبی در خصوص بیماری کرونا دارند که با همکاری خوب مردم، شهرستان‌های طارم و ماهنشان در وضعیت سفید هستند که باید این مهم تقویت شود.

تنها راه قطع زنجیره انتقال کرونا را استفاده مستمر از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است و  در زمان حال حاضر در موقعیت تثبیت آمار کرونا در استان هستیم.

اگر بهداشت در مدارس و دانشگاه‌ها رعایت نشود شاهد افزایش این بیماری در استان خواهیم بود.

رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی به صورت دقیق، آگاه سازی و ارائه اطلاعات صحیح می‌تواند شمار مبتلایان احتمالی را به مراتب کاهش دهد.

موارد بیماری نشان می‌دهد که رفتار ویروس متفاوت و قدرت انتقال آن نیز بیشتر و از طرفی سن ابتلا نیز نسبت به موج اول ۱۵ سال کمتر شده است.

 این بیماری جوانان را بیش از گذشته گرفتار کرده و در بین فوت شدگان افراد جوان هم دیده می‌شود، هر چند بیشترین آمار مربوط به افراد دارای سنین بالا و بیماران زمینه‌ای است.

عموم مردم به این مهم توجه داشته باشند که ترسیم آینده بیماری کرونا به رفتار مردم بستگی دارد و در این میان هرچه دقیق‌تر و مسؤولیت پذیرتر در قبال پیشگیری از این بیماری ظاهر شویم، آینده بهتری در انتظارمان خواهد بود.

تعداد تخت‌های بیمارستان‌های استان ۲ هزار تخت است که هم اکنون ظرفیت بیمارستان ولیعصر (عج) تکمیل شده و بقیه بیمارستان‌ها هم درحال تکمیل ظرفیت هستند.

با توجه به اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کووید – ۱۹ در استان ۲۰۰ تخت به تعداد تخت‌های بستری این بیماران در بیمارستان‌های زنجان افزوده شده است.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.