سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

۶۰۰هزار تن نهاده در کشور آماده معامله در سامانه بازارگاه

وزیر جهاد کشاورزی گفت:هم اکنون بیش از ۶۰۰ هزار تن نهاده در سامانه بازارگاه آماده معامله است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جمع تشکل‌ها، فعالان و نخبگان کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۶۰ هزار تن ذرت، ۳۴۰ هزار تن جو و ۵۴ هزار تن کنجاله در سامانه بازارگاه آماده معامله است.

او با بیان اینکه بخش زراعت گیاهان کم آب بر در خراسان جنوبی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: کشت جو و نفوذ ارقام این محصول باید توسعه یابد.

خاوازی با بیان اینکه ارقام تک آبی در خراسان جنوبی نیازمند توجه است، گفت: منابع آبی پاسخگوی کشاورزی سنتی نیست لذا خراسان جنوبی باید یکی از پایلوت‌های بزرگ ارزن، سورگوم دانه‌ای باشد، برهمین اساس نیاز است استان برنامه‌ای برای توسعه خارشتر در نظر بگیرد.


بیشتر بخوانید


وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهاد برای توسعه زراعت گیاهان کم آب با تمام توان بر در کنار خراسان جنوبی قرار دارد، افزود: همچنین خراسان جنوبی باید دارای یک باغ مادر در زرشک و عناب و ذخیره گاه ژنتیکی حفظ این محصولات باشد.

او خواستار حفظ گیاهان بومی خراسان جنوبی شد و افزود: این استان نیازمند صنایع تبدیلی و تکمیلی است و برای ایجاد این مراکز قول مساعد می‌دهیم.

خاوازی با گلایه از ناشناخته بودن عناب در برخی نقاط کشور اعم از تهران گفت: در راستای معرفی محصولاتی مانند زرشک و عناب اقدامات شایسته‌ای انجام نشده است.

وزیر جهاد کشاورزی خواستار تولید مستند و برنامه‌هایی برای معرفی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی شد و گفت: بدون معرفی محصولات، تحریکی برای مصرف ایجاد نمی‌شود.

او با اشاره به رفع مشکلات آبی افزود: باید مجمع نمایندگان خراسان بزرگ در راستای رفع مشکل آب، رقمی برای احیای قنوات از صندوق ذخیره ارزی مشخص کنند.

خاوازی با بیان اینکه در زمینه پرورش ماهی تیلاپیا در استان آمادگی سرمایه گذاری داریم، گفت: اشتغال در این بخش می‌تواند انقلابی ایجاد کند بنابراین در پرداخت تسهیلات مشکلی وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای جلوگیری از خام فروشی محصولات و توسعه گلخانه‌ها آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.