سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

باید از گرانفروشی‌های احتمالی جلوگیری کنیم

جعفری گفت: افزایش قیمت برخی کالا‌ها اجتناب ناپذیر است، اما باید با نظارت جدی بر بازار، از گرانفروشی‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان گفت: با توجه به شرایط حاکم بر بازار مهم است که اجناس مورد نیاز مردم در بازار موجود باشد که خوشبختانه در حال حاضر کمبودی وجود ندارد و کمبود روغن جامد نیز فقط مشکل کردستان نیست.

او در خصوص مشکل مرغداری‌ها در تامین نهاده‌های لازم، افزود: مشکل تامین نهاده مختص استان ما نیست بلکه کشوری است و منجر به اتخاذ تصمیماتی شده، اما هنوز مشکل حل نشده و فقط قسمتی از این کمبود با جایگزین کردن محصولات دیگر در حوزه طیور و حتی نهاده‌های دامی جبران شده است.

معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: نهاده جزو ذخایر استراتژیک کشور محسوب می‌شود لذا برای استفاده بیشتر استان از این ذخائر، باید تلاش کنیم سهمیه بیشتری برای مرغداری‌های استان بگیریم.

جعفری همچنین در خصوص نوسان قیمت تخم مرغ در استان، گفت: ۷۲% تخم مرغ کشور در ۷ یا ۸ استان تولید می‌شود و کردستان جزو استان‌های وارد کننده است و مصرف در استان ما نوسان دارد یعنی با افزایش قیمت، مصرف کاهش می‌یابد، اما نکته مهم آمار مصرف نیست بلکه توزیع مناسب اهمیت دارد که لازم است جهاد کشاورزی و سازمان صمت، در این خصوص نظارت کافی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در این جلسه از دستگاه‌های ذیربط خواست قیمت‌گیری‌ها با حساسیت زیاد انجام شود، تا اطلاعات غیرواقعی به مرکز ارسال نشود و از سوی دیگر اگر قیمت‌ها خارج از نُرم بود باید سریع کنترل کنیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.