سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریدهای اینترنتی،۳۰ درصد مرسولات پستی را تشکیل می‎دهد

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه ارتقاء شبکه فیزیکی و مجازی از اولویت‌های شرکت ملی پست است، ساماندهی بخش مرسوله‌ها، امانات را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جهش تولید دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضانعلی سبحانی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه ۳۰ درصد مرسولات این شرکت مربوط خریدهای اینترنتی است، گفت: بسیاری از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی به نیابت از آن‌ها توسط پست انجام می‌شود که در زمینه صرفه‌جویی وقت و هزینه، موضوعی قابل‌توجه به شمار می‌آید.

سبحانی‌فر با اشاره به این که ارتقاء شبکه فیزیکی و مجازی از اولویت‌های شرکت ملی پست است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در سال جهش تولید در دستور کار داریم، ساماندهی بخش مرسوله‌ها، امانات و بسته‌های درون شهری و برون شهری در سطح کشور است که این شرکت بتواند بنا به وظیفه ذاتی خودش بر همه مراحل حمل و نقل و رهسپاری آنان در داخل و خارج کشور نظارت داشته باشد. او همچنین افزود: البته این طرح ساماندهی به معنی دخالت در امور نقل و انتقالات نیست بلکه بیشتر برای ساماندهی و نظارت بر فعالیت آن‌ها محسوب می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر طبق قانون، نظارت مناسبی صورت نمی‌گیرد خاطرنشان کرد: بسیاری از رهسپاری بسته‌ها و امانات به خارج از کشور توسط شرکت‌های خصوصی و باربری‌ها انجام می‌شود، باید این روند در آینده‌ای نزدیک با نظارت شرکت ملی پست انجام شود تا به ارزآوری کشور کمک کند و بر اساس قانون ساماندهی این مبادلات با دقت بیشتری صورت پذیرد.

سبحانی‌فر تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به موج سوم شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد از مرسولات شرکت ملی پست از طریق خرید‌های اینترنتی انجام می‌شود که این اتفاق باید برای الکترونیکی شدن بیشتر فعالیت‌های اداری و حتی خصوصی، گسترش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: امور فیزیکی بسیاری از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی توسط شرکت ملی پست به صورت نیابتی انجام می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا هم به کاهش فساد اداری کمک شود، هم در وقت و هزینه مردم صرفه جویی صورت گیرد و هم از گسترش ویروس کرونا نیز جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.