سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال پسماندهای شهری آبادان به گود زباله حومه خرمشهر

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت:برای نجات تالاب شادگان، پسماندهای شهری آبادان به گود زباله حومه خرمشهر، منتقل می شود.

 

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،بیژن ربیعی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان در نشست بررسی پسماند های شهری و نیز کار گروه حفاظت کیفی رود خانه ها گفت: از آنجایی که گود زباله آبادان به تالاب شادگان متصل است برای جلوگیری از آلودگی تالاب شادگان ، زباله های شهری به گود زباله خرمشهر منتقل می شود. 

او با تاکید بر استقبال از  بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ایجاد کارخانه بازیافت زباله افزود: زباله ها با تجمیع در منطقه ای خاص ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم می کند و ما امیدواریم در این زمینه سرمایه گذاران وارد عمل شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان خاطر نشان کرد: مقرر شد کارگروهی تشکیل و نظارت و انتقال نخاله‌ها و پسماند‌ها را در سطح شهر و نیز حومه شهر پیگیری کند.

ربیعی در مورد هرس درختان هم گفت: پالایشگاه و شهرداری هرس درختان از ایستگاه ۷ تا ایستگاه ۱۲ را برعهده دارد همچنین پالایشگاه دستگاه خرد کن نیز خریداری کرده است که ضایعات درختان خرد و  به عنوان کود مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

او در مورد حفاظت کیفی رودخانه های منطقه نیز گفت: چهار بیمارستان در شهرستان پساب های خود را در رودخانه ها می ریزند که به این بیمارستان ها ملزم شدند تا استاندارهای لازم را در این زمینه مراعات کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه آبادان همچنین افزود: پالایشگاه و پتروشیمی هم برای استانداردسازی پسماندهای خود اقدامات خوبی انجام داده اند اما هنوز کافی نیست و باید تا دستیابی به استانداردهای لازم اقدامت خود را ادامه دهند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.