سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورل: قطع روابط دیپلماتیک با بلاروس عامل تضعیف گفت‌وگوهاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قطع روابط دیپلماتیک لهستان و لیتوانی با بلاروس را عامل تضعیف گفت‌وگو‌ها دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت تقاضای مینسک از لهستان و لیتوانی برای قطع روابط دیپلماتیک بیشتر موجب تضعیف گفت‌وگو‌ها با مقامات بلاروس می‌شود.

اوایل هفته گذشته مینسک از لهستان و لیتوانی خواست تا ضمن اعلام حمایت از مخالفان بلاروس، روابط دیپلماتیک خود را با بلاروس کاهش داده و تا ۹ اکتبر از شمار کارکنان دیپلماتیک خود در این کشور بکاهند.

بورل اظهار کرد لغو روابط دیپلماتیک با لهستان و لیتوانی اقدامی بی اساس و مایه تاسف است. این برخلاف منطق گفت‌وگو است و فقط باعث انزوای بیشتر مقامات در مینسک می‌شود.

او افزود: "اتحادیه اروپا به حمایت از حق دموکراتیک مردم بلاروس در انتخاب رئیس جمهور خود از طریق انتخابات آزاد و عادلانه، بدون دخالت خارجی ادامه می‌دهد. "

از زمان اعتراضات ماه گذشته در بلاروس و پس از شکست تیخانوفسکایا در برابر الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، بلاروس دستخوش ناآرامی‌ها و اعتراضات است. رهبر مخالفان دولت بلاروس با جعلی خواندن نتیجه این انتخابات، خواستار آن شد که اتحادیه اروپا مشاغلی که از دولت لوکاشنکو حمایت می‌کنند را تحریم کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.