سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی وضعیت پوشش امداد هوایی کازرون با حضور رئیس اورژانس هوایی کشور

وضعیت پوشش امداد هوایی کازرون با حضور رئیس اورژانس هوایی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

همتی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: وضعیت پوشش امداد هوایی در شهرستان کازرون در سفر سرور رئیس اورژانس هوایی کشور به استان فارس و شهرستان کازرون  مورد بررسی قرار گرفت.

او ادامه داد: در نشست سرور رئیس اورژانس هوایی کشور و مرادیان رئیس اورژانس استان فارس، با بندربرامکی رئیس شبکه بهداشت کازرون و فرمانداری این شهرستان، عملکرد و وضعیت اورژانس این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و موانع بر سر راه اورژانس بررسی شد.

سرور رئیس اورژانس هوایی کشور در این نشست اظهار کرد: پیرو پیگیری فریدون عباسی نماینده کازرون و کوهچنار و به دستور رئیس اورژانس کشور برای بررسی و تعیین هلی بیس (مکان اصلی استقرار بالگرد) به کازرون آمدیم.

او ادامه داد: برخی شهر‌ها از لحاظ محل جغرافیایی به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند که با انتخاب مکان مناسب به دنبال بهره وری هستیم.

رئیس اورژانس هوایی کشور اضافه کرد: در کنار راه اندازی هلی بیس (مکان اصلی استقرار بالگرد) در منطقه، پد‌هایی هم شناسایی می‌شوند که بالگرد حداقل ماهی ۳ مرتبه در آن نشست و برخاست می‌کند و بیمارستان ولیعصر کازرون یکی از این مکان‌ها است.

او ادامه داد: بالگرد وسلیه‌ای هزینه بر است که وزارت بهداشت تقبل آن را به عهده گرفته و مهم‌تر از این‌ها بهره وری و برقراری خدمات بهینه در سطح این منطقه است.

سرور تصریح کرد: قطعا با خوش فکری مدیران اورژانس شیراز، بوشهر و یاسوج اقدامات خوبی برای هماهنگی در این منطقه صورت می‌گیرد.

رئیس اورژانس هوایی کشور افزود: زمین مناسب برای مقر بالگرد در نزدیکی بیمارستان ۲۰۶ تختخوابی کازرون خواهد بود که لازم است ساختمان‌های مورد نیاز نیز ساخته شود.

او با بیان اینکه زمین ۳ هکتاری کنار بیمارستان جدید کازرون باید تهیه شود، افزود: تمرکز اولیه بر استقرار خدمت باشد که با هماهنگی بین ۳ استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در هفته آینده نیز امکانپذیر خواهد بود.

با راه اندازی این طرح، منطقه غرب استان فارس به مرکزیت کازرون، از قابلیت‌های اورژانس هوایی و کمک‌رسانی سریعتر بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.