سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از پزشکی قانونی قم چه خبر؟

مدیرکل پزشکی قانونی قم گفت: ارجاع پرونده نزاع به پزشکی قانونی قم در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال ۱۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی قم،صادقی آخا ،مدیرکل پزشکی قانونی قم گفت: نزاع در  استان قم در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد کاهش یافته است.

او افزود: نیمه نخست امسال تعداد پنج هزار و ۵۶۳ پرونده نزاع و درگیری به پزشکی قانونی قم ارجاع شد، در حالی‌که این آمار در مدت مشابه پارسال، ۶ هزار و ۷۲۹ مورد بوده است.

صادقی آخا  با اشاره به پرونده‌های مرگ مشکوک و ابهام‌آمیز، بیان کرد: نیمه نخست امسال ۶۳۳ پرونده مرگ مشکوک در پزشکی قانونی قم بررسی شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: مرگ‌های مشکوک از جمله تصادف ها، سقوط از ارتفاع، فوت در اثر حادثه در محل کار و پیدا شدن اجساد از جمله مواردی است که برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.

اوگفت: پرونده‌های پزشکی که از نظر مراجع قضایی با ابهام، پیچیدگی و شک روبه‌رو باشد در کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی قم  افزود: در ۶ ماه نخست پارسال، ۳۵۰ پرونده در کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی قم مورد رسیدگی قرار گرفت که امسال با کاهش ۱۳ درصدی به ۳۰۶ مورد رسیده است.

او بیان کرد: در ۶ ماه نخست پارسال، ۱۹ هزار و ۲۸۸ معاینه سرپایی در پزشکی قانونی انجام شد که امسال با کاهش ۱۳ درصدی به ۱۶ هزار و ۸۹۸ مورد رسیده است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.