سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بعد از سال ها؛

سامانه خرید و فروش خودرو روی زمین ماند!/قیمت خودرو همچنان صعودی

سال ۸۷  بود که نمایشگاه ماشین داران، از راه اندازی سامانه‌ای برای کنترل بازار خودرو خبر دادند.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۸۷  بود که نمایشگاه ماشین داران، از راه اندازی سامانه ای برای کنترل بازار خودرو خبر دادند، سامانه ای که می تواند باعث کاهش قیمت ها شود و به نوعی تمام معاملات خودرویی در آن صورت گیرد. ثبت چنین سامانه‌ای نخستین ‌بار در سال ۸۷ کلید خورد، اما در ادامه در سال ۹۲  این طرح به فراموشی سپرده شد.

در آن سال ها قرار بود وزارت صنعت، معدن و تجارت این سامانه را با هدف شفافیت بیشتر معاملات خودرو، کاهش فساد در معاملات و نیاز کمتر به نیرو‌های نظارتی و در نتیجه کاهش هزینه‌ها راه‌اندازی کند، اما به دلایلی انجام نشد. علاوه بر این قرار بود همه ۱۰ هزار نفر اعضای این اتحادیه کد معاملاتی داشته باشند و هیچ معامله‌ای بدون داشتن کد اتحادیه انجام نشود تا همه خرید و فروش‌های خودرویی قابل مشاهده باشد.

 سامانه‌ای که اگر راه اندازی می شد، برخی قیمت‌سازی‌ها که در سایت‌ها و فضای مجازی شاهد هستیم و بر آشفتگی بازار معاملات و گرانی‌ها دامن زده است را شاهد نخواهیم بود.  از آنجایی که نمایشگاه‌داران خودرو کار کارشناسی انجام می‌دهند و بابت خدماتی همچون احراز مالکیت خودرو، مالک و خریدار خودرو بررسی انجام می‌دهند و قرارداد می‌نویسند، فساد در معاملات کاهش خواهد یافت و همه این موارد در هر معامله خودرو در سامانه یاد شده قابل مشاهده است.

امروز شاهدیم وقتی خریدار خودرو را از فروشنده تحویل می‌گیرد، تا چند وقت با همان پلاک خریدار به تردد پرداخته و حتی تخلفاتی را مرتکب می‌شود، چنین مواردی با الکترونیکی شدن معاملات در سامانه قابل پیشگیری است.

 همچنین در صورت وجود سامانه، سهم دولت از معاملات به صورت مالیات به سهولت قابل وصول بود و دیگر نیازی نیست که سازمان امور مالیاتی بعد از گذشت یک سال مأموران خود را برای بررسی پرونده‌های معاملات نمایشگاه داران خودرو اعزام کند.

به گفته کارشناسان صنعت خودرو از مزایای راه اندازی این سامانه استاندارد سازی فعالیت‌های واحد‌های صنفی در سطح کشور، یکسان سازی فرایند انجام معاملات در سطح کشور، بالا بردن ضریب امنیت معاملات خودرو، جلوگیری از تخلفات و فروش یک خودرو به چندین نفر است.

همچنین با راه اندازی این سامانه  اطلاعات خودرو و معاملات شفاف سازی می شود. حق و حقوق اعضای دارای پروانه کسب حفظ و قولنامه‌های دستی حذف می شوند، قیمت های سلیقه ای از میان رفته و  اطمینان  میان خریداران و فروشندگان نسبت به معاملات در نمایشگاه‌های اتومبیل دارای پروانه کسب بیشتر خواهد شد، مجموع این موارد  از مزایا و اهداف راه اندازی این سامانه است.


بیشتر بخوانید


در ماه‌های گذشته به دلیل بروز التهاب در بازار خودروی کشور و با هدف کمک و همراهی برای مدیریت این بحران توسط نیرو‌های انتظامی و قضائی، سایت‌هایی نظیر دیوار و باما نمایش قیمت در آگهی‌های خودروی خود را حذف کردند. به گفته کارشناسان، مشکل اصلی صنعت خودرو، تولید و قیمت‌گذاری نادرست است که عده‌ای به دنبال سود‌های بادآورده و تضمین شده به دلالی روی می‌آورند.

قیمت های خودرو باید در سامانه معاملات خودرویی ثبت شود

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه باید انجام معاملات خودرویی روشن و شفاف انجام شود، گفت:  تمام معاملات خودرویی اگر در سامانه ثبت شود باعث شفافیت قیمت ها در بازار خودرو می شود. 

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه قیمت های خودرو باید در سامانه معاملات خودرویی ثبت شود، گفت: قیمتی که بر اساس دستورالعمل شورای رقابت و هزینه های شماره گذاری و ارزش افزوده است باید در سامانه ثبت شود. اگر این اتفاق رخ دهد می تواند بسیار به بازار خودرو کمک کند. 

دلال بازی در بازار خودرو زیاد شده است

احمد میرزایی یکی از نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برای کنترل بازار خودرو باید سامانه ای راه اندازی شود تا تمام معاملات در آن انجام شود. آنگونه تمام افرادی که دارای کد معاملاتی هستند خرید و فروش می کنند و افراد غیره نیز مجاز به معامله نخواهند بود. 

او بیان کرد: هم اکنون یکی از مشکلاتی که وجود دارد تمام افراد چه قصاب، چه بازاری، چه سوپرمارکتی و ... به خرید و فروش ماشین می پردازند و به نوعی دلال بازی در این بازار زیاد شده است. اگر سری به شرکت های خرید و فروش بزنید می بینید افراد معمولی، نه نمایشگاه ماشین دار، خودرو احتکار کرده اند و مشغول فعالیت در این صنف است.

میرزایی تشریح کرد: اگر سامانه ای راه اندازی شود که خودرو در آن معامله شود می تواند به این بازار آشفته کمک کند. تمام نمایشگاه داران باید عضو اتحادیه شده و بدین ترتیب آنها نیز در سامانه ثبت نام شوند و کد معاملاتی به آنها تعلق گیرد که اینگونه دست دلالان از این بازار کوتاه خواهد شد. 

مزایای راه اندازی سامانه الکترونیکی معاملات خودرویی

میلاد بیگی کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راه اندازی سامانه الکترونیکی معاملات خودرویی، گفت:  با راه اندازی این سامانه موافق هستیم اما به این شرط که صرفا افرادی که دارای ماشین هستند بتوانند در آن قیمت بگذارند. اینکه فقط نمایشگاه ماشین داران در آن فعالیت کنند مناسب نیست.

او بیان کرد: هویت افراد در آن احراز شود و بتوانند در هر پلتفرم آگهی خودرو، یک آگهی بگذارد. این روند به شرط اینکه تمام مردم در آن شرکت کنند کمک می کند امکان ساخت قیمت کمتر شود. لزوما نمی توان گفت قیمت را کاهش می دهد اما کمک می کند نقطه تعادل عرضه و تقاضا امن شکل بگیرد. 

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: قیمت ارز و تصمیم های سیاسی در آن اثر گذار خواهد بود اما امکان قیمت سازی را در آن محدود می کنند. اینکه اکنون بسیاری تلاش در قیمت سازی خودرو دارند اما اینگونه باعث کاهش قیمت سازی خواهد شد. 

بیگی بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمامی عواملی که موجب می‌شود افراد کلاهبردار و سودجو به حیطه خرید و فروش خودرو وارد شوند و به مردم آسیب بزنند بر طرف خواهد شد و با ثبت اطلاعات معامله کنندگان و خودرو‌ها دراین سامانه بانک اطلاعات دقیق و جامعی ایجاد و امکان هرگونه سودجویی برطرف می‌شود.

سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در کشور از مصرف‌کنندگان با بیان اینکه برای انجام معاملات باید به سامانه  ثبت معاملات خودرو مراجعه کرد، گفت: سامانه کشوری ثبت معاملات خودرو در کشور راه اندازی و بیشتر دفاتر فروش خودروی دارای مجوز صنفی به این سامانه وصل شده‌اند.

او با بیان این‌که با ثبت معاملات خودرو در این سامانه امکان سوء استفاده و فروش خودرو‌های سرقتی تا حد زیادی کاهش می‌یابد، بیان کرد: با ثبت معاملات در این سامانه تنها مالک خودرو قادر خواهد بود که خودروی خود را برای فروش عرضه کند، زیرا در غیر این صورت با اخطار سیستم مواجه خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همه‌گیر شدن این سامانه موجب نظام‌مند شدن معاملات خرید و فروش خودرو شده و دلالان و واسطه‌های خیابانی را از چرخه معاملات حذف خواهد کرد.

یکی از علل اصلی افزایش قیمت خودرو در بازار، انگیزه دلالی و سرمایه گذاری است. متاسفانه متاثر از شرایط اقتصاد کلان کشور و نااطمینانی موجود در جامعه نسبت به آینده اقتصاد، بسیاری از افراد خودرو را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای خریداری می‌کنند؛ بنابر این با توجه به کندی رشد تولید خودرو، عرضه فاصله معناداری با تقاضا در بازار خودرو دارد.

کاهش انگیزه دلالی در بازار خودرو، نیازمند یک سامانه جامع اطلاعاتی از خریداران و فروشندگان خودرو در بازار است. اتاق اصناف ایران در سال‌های گذشته چنین سامانه‌ای را تحت عنوان "سامانه اطلاعات معاملات خودرو کشور" تاسیس کرده است. اکنون متاسفانه وقتی به سایت این سامانه مراجعه می‌شود، داده‌ها قدیمی و بانک اطلاعاتی آن ناقص است. از این رو به نظر می‌رسد این سامانه چندان فعال نیست. مسئولان مربوطه در اتاق اصناف ایران قطعا پاسخ قانع کننده‌ای در این خصوص دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۲۳
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
قیمت جاروبرقی ایرانی یک سوم قیمت نمونه مشابه اروپایی و کره ای است ولی خودروی ایرانی با قیمت خودروی اروپایی و کره ای به دست مردم می رسد که واقعا جای سوال است!!!
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
اگر ماشین وارد شود قیمت ماشین افت بسیار شدیدی خواهد داشت
محمد
۱۰:۰۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
نگران نباشید ، به زودی قیمت به شدت سقوط خواهد کرد
سید حبیب
۰۹:۱۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
تعریف کردن که فایده نداره
اگه خوبه خب بسم الله اقدام کنید نه اینکه بشینید فقط از مزایا و معایبش بگین و بعد هم هیچ کاری نکنید
باشگاه خبرنگاران لطفا به جد پیگیر راه اندازی و فعالیت آن باش
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
گرانی خودرو زیر سر دلال ها است فقط ، با آن ها برخورد کنید و ببینید چطور قیمت خودرو پایین می آید.
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
این دولت دیگه ملتو رها کرده خیلی وقته...
علی
۲۲:۲۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اگر خدا را قبول دارید به این کار می گن خوردن حق الناس
کوروش
۲۰:۱۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اگه قیمت خودرو متعادل بشه چطور باید حضرات رانتد بخورند چطور باید پولدار بشوند
مهناز
۲۰:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اصلا به دخل و خرج خودروساز توجه نمی کنند که پراید در کارخانه 20 میلیون دست خودروساز را می گیره فقط بی جهت دپو و گران میشه تا به قیمت بازار برسه بعد یکی هم اگه از ان خودرو را فروختند سود 5 خودرو نصیب شون میشه بقیه را دپو و صندلی و فرمان و اینه و چراغ سقف ان را باز می کنند به مردم و مسئولین سادلوح میگن ناقصه لوازمش نیست واسه همین دپو کردیم
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
پراید تا از آرزو به توهمی بیش برا جوون ها نرسه و میلیاردی نشه دست بردار نیستن
Behzad
۱۹:۲۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خدایا به دادمون برس از دست لین مسئولین بی کفایت
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
انقد که مسولیین به فکر دلال های خودرو ومسکن هستند به فکر جوانان تحصیل کرده مجرد بیکار نیستند هر روز یه قانون به نفع دلال ها میاد
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
دولت و مدیریت
gjfcg
۱۷:۴۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
فقط بخاطر گرانی دلاره فقط دلار
عرضه دارین دلارو بیارین پایین همه چی میاد پایین...عرضه دارین حقوق کارگر هم مثل قیمت بنزین که با دلار لب مرز حساب میکنین حقوق کارگر هم با دلار حساب کنین...وزیر ارتباطات بی انصاف قیمت اینترنت را به نسب حقوق کارگر با قیمت جهانی مقایسه کن نه دلار جهانی...مثلا اینرنت هرکشوری چند درصد حقوق روزانه کارگر آنجاست اینجا چند درصد؟؟؟
بهرام
۱۷:۲۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
با اعمال فشار نمیتوان قیمت خوردو را پایین آورد چند ساله امتحان کردید با این روش به کجا رسیدید جز گرانی و کمبود منشا گرانی خودرو را در تورم باید جستجو کرد آقای رئیس جمهور که با پایین آوردن سود بانکها عملا باعث تورم افسار گسیخته شده و تمامی پولهای خرد مردم به بازار آمده و این نتیجه آن شده سفته بازی در بازار و آنچه که به عینه می بینید علی برکت الله
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اینجا هم نمایشگاهی چونه خودشا میزنه واسه کمسیون جمع کنید این بساط دوزدی را
اسماعیلی
۱۹:۲۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
جناب آقای محترم چونه نمیزنیم برا کمسیون چونه میزنیم برا شفاف سازی معاملات خودروی که شما میخرید 2سال دیگه نه اتاق تعویض در بیاد نه دزدی ولی ما نمایشگاه داران هر وقت گرون میشه تماشا گریم این وسط این سامانه باعث میشه شما آقای محترم با قیمت شفاف تری خریداری کنی اینجا دیگه معلومه این دلال یا هرشخصی که دارید ازش خودرو خریداری میکنید چند خریده کی خریده مشکل سندی داره یا مشکل راهور داره یانه .با کمی درایت و کمی فکر صحبت کنید همه رو باهم مقایسه نکنید
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
پدران ومادران ده سی وچهل کاری کردند تا اخر زمان باید فرزندان نوه نتجیه نبیره هامون چوب شو بخوریم خسته شدیم از این همه مقاومت 80میلیون مقاومت کنند
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام ببینید شرایط خرید خودرو به نفع مصرف کننده واقعی نیست وبه نفع سفته باز ورانتخوار ومفسدان هست شرایط فعلی خریذ خودرو جرا هر سال یک نفر میتواند درخرید خودرو شرکت کند در حالیکه دراین جهل سال بارها وصدها بار خودرو خریده است باید شرط خریدار خودرو بیست سال باشد که از خرید خودرو نداشته باشد تا بتواند درخرید خودرو شرکت کند
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
یکی مشکل این برنامه دیوار که قیمت برداشته اگه راست میگین قیمت برگردونین هر گی قیمت زیاد میگه اگهی شو قبول نکنید بعد دولتم نظارت نمی کند
....
۱۴:۳۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
جمع کنید بابا
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
انشا الله به زدودی دلال ها ماشین باید جمع کنند تا انقدر خون مردم تو شیشه نکنند!!!!!
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
یعنی بازم میخواهید دست دولت تو افزایش قیمت ها انکار کنید؟؟آقاجان دولت نمیخواد قیمت خودرو بیاد پایین
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
با تشکر از باشگاه خبرنگاران که به این موضوع افزایش قیمت خودرو توجه ویژه ای کرد . و انشاالله گزارش ها بیشتر هم تهیه کنید تا توجه مسئولین به این موضوع جلب بشود. و با نظارت بر عملکرد نمایشگاه داران قیمت ماشین را کنترل کنند
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
لطفا دست دلال ها و نمایشگاه داران را از بازار خودرو ببرید .
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خوانندگان شما هنوز فکر میکنند از کسی کاری بر میاد
....
۱۴:۳۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
تا حالا دیدی کسی دنبال خودش بگرده ؟
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خوانندگان شما هنوز فکر میکنند از کسی کاری بر میاد
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خوانندگان شما هنوز فکر میکنند از کسی کاری بر میاد
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خوانندگان شما هنوز فکر میکنند از کسی کاری بر میاد
سجاد
۱۴:۰۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
دولت مجلس وهمه خیلی ها در این کار دست دارند مردم با عدم خرید بهترین جواب وضرر باید بزنند تاآنها را وادار به تغییر قیمت ووضع کلی اقتصاد کنند
سجاد
۱۴:۰۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
دولت مجلس وهمه خیلی ها در این کار دست دارند مردم با عدم خرید بهترین جواب وضرر باید بزنند تاآنها را وادار به تغییر قیمت ووضع کلی اقتصاد کنند
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اصلا معلوم نیست این مسئولان عزیز کجان ،خدایی نکرده ی موقع خسته نشین دلاوران، ی روز قیمت ماشین ی روز روغن ی روز نان و............... من سوالم اینه دقیقا وظیفه شماها چیه که دارید حقوق میگیرید
حامد
۱۲:۵۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خوب پس الان مردم مقصر هستن و شدن دلال؟
همین مردمی که حتی نمیتونن تو قرعه کشی خودرو برنده بشن!؟
جالبه که انتظار دارین مردم از شما بخرن، اونهم گرونتر.
یه ماشین خارجی رو که تو کشور هم هست حتی اگه با دلار 40 هزار تومنی هم حساب کنی باز هم قیمت فروشش خیلی بیشتره!
و بد تر از همه اینکه اصلا نباید به بنگاه های خودرو اعتماد کرد با دلیل میگم.
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
دولت
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مشکل اصلی کاهش روزافزون ارزش پول کشور است و بس! هر کار کنید باز هم مردم برای نجات دارایی شان راهی پیدا میکنند. تنها راه این است که ارزش پول کشور حفظ شود وگرنه هیچ امیدی به آینده و مهار تورم نیست
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
برین پی کارتون! مشکل اصلی کاهش روزافزون ارزش پول کشور است و بس! هر کار کنید باز هم مردم برای نجات دارایی شان راهی پیدا میکنند. تنها راه این است که ارزش پول کشور حفظ شود وگرنه هیچ امیدی به آینده و مهار تورم نیست و وضعیتی بدتر از ونزوئلا در انتظار ایران است.
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
قشنگ معلوم این آقا خودش دلال ماشین ! و دوست نداره قیمت ماشین پایین بیاد. افزایش نرخ ماشین به ویژه وارداتی هیچ سنخیتی با افزایش هیچ چیزی نداره و بسیار بیش از حد رفته بالا . و این فقط به خاطر دلال بازیه!!!! تو این چند سال هیچ جیز اندازه ماشین گرون نشده ( نه زمین ، نه آپارتمان ، نه دلار ، نه سکه ). انشاالله به زودی با تدابیر مسئولین و دولت قیمت ماشین کنترل بشود و دست دلالان کوتاه بشود.
امیر
۱۲:۳۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مطمئن باشید مطمئن باشید این کار شکنی بهم ریختن مملکت نفوذی های دشمن تو دستگاه های اجرایی است? ماه پشت ابر نمی ماند از سال 92
امیر
۱۲:۳۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مطمئن باشید مطمئن باشید این کار شکنی بهم ریختن مملکت نفوذی های دشمن تو دستگاه های اجرایی است? ماه پشت ابر نمی ماند از سال 92
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
این باید ها رو کی قرار عملی کنه. کشور ما همش شده باید. باید فلان باشد باید بهمان باشد
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مردم به ذات درونیتان پی بردن ......مسکن نه تحریم هستیم نه چیزه دیگه مسکن چرا گران شد ....نه دارو تحریم هستیم نه غذا اما چه کسی با چه اهدافی احتکار میکنند و نمیزارند به دست مردم برسد خدا داند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مسئولین بایدجلوی دلال بازی بگیرن تااوضاع بهتربشه خواهش که ازمردم دارم ماشین نخرین باورکنیدقیمت میادپایین بااین گرانی بعضی هامیخرن من توهین نمیکنیم اما به خاطرهم نخریم باورکنیدکشورهای اروپایی نمیخرن همه جاگرانی هست اماانجامتحدمیشن
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
تا وقتی رانت و رانت خواری در ملکت باشد اوضاع همین است
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
برخلاف چیزی که نمایشگاه داران می گویند .همه گرانی خودروها خارجی ارتباطی با ارز ندارد چرا که رشد قیمت خودرو به مراتب بالاتر از رشد قیمت ارز بوده. دوم اینکه خودروها وارداتی بازار اکنون همه قبل از ۲۰۱۸ و یعنی با ارز بسیار پایینتر وارد شدند . و اگر براساس نرخ تورم هم افزایش داشته باشند قیمتشان اینطور سر به فلک نمی کشد. قیمت خودرو فقط دلیلش دلال بازی و نمایشگاه داران هستند
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
گرانی خودروها خارجی ارتباطی با ارز ندارد چرا که رشد قیمت خودرو به مراتب بالاتر از رشد قیمت ارز بوده. دوم اینکه خودروها وارداتی بازار اکنون همه قبل از ۲۰۱۸ و یعنی با ارز بسیار پایینتر وارد شدند . و اگر براساس نرخ تورم هم افزایش داشته باشند قیمتشان اینطور سر به فلک نمی کشد. قیمت خودرو فقط دلیلش دلال بازی و نمایشگاه داران هستند
یک اشتباه یک راه حل
۱۰:۴۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
همین الان اگر فکر می کنید گرانی هر چیزی مرتبط با خودش است سخت در اشتباه هستید
در کشور ما همه چیز را با ارز گره زده اند
هر چیزی را بخواهی بخری آنقدر وارداتی اش را آورده اند که حتی اگر لازم هم نداشته باشی چون قیمتش تاثیر مستقیم بر سایر اجناس دارد چون کثرت این کالاها زیاد است.
وقتی سامانه سامانه می کنیم یعنی هنوز فهمی از سامانه وجود ندارد
وقتی اجازه می دهیم که هر سایتی برای خودش در فضای مجازی کشور نقش ببندد یعنی فهم درستی از اقتصاد و هدایتش نداریم
در کشور ما دولت سعی می کند نقدینگی را هدایت کنددر صورتی که اول باید صاحبان و مسببین اقتصادی را هدایت کند
چرا هنوز که هنوز اگر کسی بخواهد یک سایت مثلا مرجع بازاری بزند به راحتی حقیقی ثبت می کند و هنوز حقوقی نیست؟ چرا بدون ثبت یک شرکت رسمی با چندین عضو اصلی را بر گردنش قرار نمی دهند و قوانین حوزه ثبت شرکتها را به شیوه درست بر مبنای تشویق و تبنیه های مناسب بازسازی نمی کنند؟
دقت کنید پرونده های متعدد در قوه قضائیه را که شرکت های صوری در آن نقش بالایی را دارند چگونه این شرکتها یک شبه تولید می شوند و هنوز هیچ برخورد و سازماندهی صورت نگرفته؟
مشکل اینجاست ما صورت مسئله رو حل می کنیم فکر می کنیم به جواب رسیده ایم
باید چند بعدی به هر چیزی نگاه کرد صرف سهولت کافی نیست پیشگیری از خطا بصورت قانونی و بدون نیاز به دستکاری های بعدی باید سرلوحه قرار گیرد.
انشاالله رهبری برای سال آینده تحول قوانین به شیوه اصولی را مدنظر قرار دهند
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
یکی خودرو و طلا و اجناس دیگه باید مردم هرچه دلشان بخواهد بخرند این چه وضعی تو کشور که همه چیز کوپنی است
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
این سامانه برای کی باشه؟
علی
۰۹:۲۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
میری در نمایشگاها فروشنده ها محل آدم نمیزارن نمیفروشن بیشترشون گذاشتن بیشتر بره بالا
علی
۰۹:۲۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
میری در نمایشگاها فروشنده ها محل آدم نمیزارن نمیفروشن بیشترشون گذاشتن بیشتر بره بالا
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
راه حلش اینه :واردات خودروهای دست دوم خارجی .صد شرف دارن به خودروهای نو داخلی .اگه این کار رو بکنن کسی دیگه اینا رو نمیخره رو دستشون باد میکنن
اما اجازه این کار رو نمیدن بخاطر مافیای قدرت
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
جالب بود
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
چرا فقط بلدید مشکل رو بندازید گردن این و اون؟! یه روز سلطان، یه روز دلال!
مدیریت رو درست کنید وگرنه همه جای دنیا دلال هست.
ماشین به اندازه تولید بشه بعد ببینید بازار درست میشه یا نه!
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
ظریف یه حرف درستی تو کل زندگیش زد.مردم ما خودشون انتخاب کردن.پس دیگه حرفی ندارم.قیمت ها هم خیلی خوبند همین فرمون برید.دمتون هم گرم
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سال ۵۷ ما انتخاب نکردیم پدران ما انتخاب کردن
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
شکم سیرها بودند که همچین چیزی رو انتخاب کردن
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اگه مسولین ما دچار لغزش بشن در جامعه از مردم انتظار نداشته باشن راه درست در پیش بگیرن وبه توصیه هاشون گوش بدن جامعه کلا میره رو هوا نمیدونم تا کی میخوان از حبابی بودن خودرو بفهمن و کاهش دهند خودروی نو که قرعه کشیه برنده نمیشیم خودروی دست دومم که شده بالای 80 میلیون الله اکبر لا اله حی اله الله
سهراب پلنگ
۰۸:۴۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
جالب بود
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
حکومت
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
چرا راه نمیندازن؟
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
جلوی افزایش دلار رو بگیرید همه چیز حله
رضا
۱۱:۳۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
دلار به خاطر همین گرون میکنه
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
کار از این حرف ها گذشته
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مشکل این نیست که دلالان تنها به منافع شخصی خود فکر میکنند مشکل این است که این افراد پست ؛ نسل و ایمان و تربیت جامعه را در کوتاه مدت و دراز مدت ویران و تباه میکنند و جامعه را در همه عرصه ها به انحراف میکشند که باید با وضع یک سیستم سامان بخش و وضع قوانین بازدارنده و اجرای درست آن دست دلالان را قطع و ریشه آنها را برای همیشه خشکاند چراکه دلالان همانند یک سد شوم عظیم تمام ثروت جامعه را به ناحق به سمت خود جذب و درون خود نگه میدارند و اجازه نمی‌دهند افراد جامعه از این ثروتها که متعلق به همه جامعه است بهره‌مند شوند و سرانجام فعالیت دلالان ؛ ایجاد شوره زاری بنام جامعه است که نه تنها هیچ انسانی در آن رشد نمیکند بلکه ناخواسته انسانها را بسوی جرم سوق میدهد ...
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
درود بر شما
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مشکل این نیست که دلالان تنها به منافع شخصی خود فکر میکنند مشکل این است که این افراد پست ؛ نسل و ایمان و تربیت جامعه را در کوتاه مدت و دراز مدت ویران و تباه میکنند و جامعه را در همه عرصه ها به انحراف میکشند که باید با وضع یک سیستم سامان بخش و وضع قوانین بازدارنده و اجرای درست آن دست دلالان را قطع و ریشه آنها را برای همیشه خشکاند چراکه دلالان همانند یک سد شوم عظیم تمام ثروت جامعه را به ناحق به سمت خود جذب و درون خود نگه میدارند و اجازه نمی‌دهند افراد جامعه از این ثروتها که متعلق به همه جامعه است بهره‌مند شوند و سرانجام فعالیت دلالان ؛ ایجاد شوره زاری بنام جامعه است که نه تنها هیچ انسانی در آن رشد نمیکند بلکه ناخواسته انسانها را بسوی جرم سوق میدهد ...
یعقوب صالحی
۰۷:۴۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
پس چرا پول معلما و رتبه بندیشون اجرا نوشد؟