سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تراشه شگفت انگیز محصول جدید اپل نوید یک تبلت 5G را می‌دهد؟

نتایج آزمایش بنچمارک نشان داد که تراکم تراشه جدید A14 Bionic در محصولات شرکت اپل بسیار قدرتمند است و تحولی نوین در تراشه‌ های نسل بعدی گوشی‌ ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمایش بنچمارک از یک سیستم برای امتیازدهی، تعیین و بررسی عملکرد نسبی تراشه‌های مختلف چند هسته‌ای و تک هسته‌ای محصولات شرکت اپل می‌پردازد که به هر محصول یک امتیاز می‌دهد. نتایج آزمایش تراشه جدید A14 Bionic که بر روی iPad اجرا شد، نشان می‌دهد که این تراشه در حال حاضر عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. تراشه ۵ نانومتری A14 Bionic گوشی آیفون در این آزمون امتیاز بالایی را تا کنون کسب کرده است.

تراکم تراشه A14 Bionic  چقدر است؟

هنگامی که شرکت اپل در اواسط ماه گذشته از iPad Air رونمایی کرد، مشخص شد مجهز به تراشه A14 Bionic است. این تراشه ها همان تراشه هایی هستند که انتظار می رود نیاز سری جدید آیفون۱۲ را تأمین کنند و با ۱۱.۵ میلیارد ترانزیستور تولید می‌شود. تراکم ترانزیستور A14 Bionic تقریبا  ۱۷۳ میلیون ترانزیستور در هر متر مربع است که در مقایسه با تراکم ۹۶.۵ میلیون ترانزیستور تراشه قبلی پیشرفتی ۷۹درصدی در عملکرد و بهره‌وری انرژی داشته است. با توجه به نتیجه آزمایش بنچمارک اسنپدراگون تراشه چند هسته‌ای  ۳۴۹۵ و تراشه تک هسته‌ای ۹۳۰ بوده است.

حالا بسته به اینکه کدام دستگاه iPad Air و یا سری جدید آیفون ۱۲ ابتدا به بازار عرضه شود، اولین دستگاه مصرفی با تراشه ۵ نانومتری خواهد بود. علاوه بر محصولات شرکت اپل، تنها سری گوشی‌های که انتظار می‌رود امسال با تراشه ۵ نانومتری به بازار عرضه شود، گوشی Huawei Mate 40 است.

آمریکا در روند قانونی صادرات خود برای تولید تراشه تغییراتی ایجاد کرده که شرکت Huawei تعداد کمی از این تراشه‌ها را دریافت کند. Huawei اما نه تنها می‌خواهد از این عنصر برای تامین انرژی گوشی‌های برتر خود استفاده کند بلکه قصد دارد از این تراشه‌ها در برخی از تجهیزات شبکه 5G نیز استفاده کند. تراشه ۵ نانومتری اولین تراشه ۸۷۵ اسنپدراگون  خواهد بود که به دست شرکت سامسونگ تولید می‌شود و از سال آینده در گوشی‌ها استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.