سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۸۰ میلیارد ریال برای ساخت و بهسازی مسیل‌های شهری منطقه یک همدان

شهردار منطقه یک همدان از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال برای ساخت و بهسازی مسیل‌های شهری این منطقه خبرداد.

مسعود دهبانی صابر مدیر شهرداری منطقه یک همدان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با بیان اینکه توانمند سازی زیر ساخت‌ها و افزایش تاب آوری شهر در مقابل بحران‌های طبیعی یکی از اهداف مهم در منطقه یک شهرداری همدان است، گفت: از سال گذشته با استفاده از نیرو‌های متخصص بیش از هزار متر از رودخانه‌های سطح منطقه لایروبی و بازسازی شدند که خوشبختانه شهروندان بدون هیچ گونه مشکلی فصل پاییز و زمستان را پشت سر گذاشتند.

او بیان کرد: از ابتدای سال جاری ساخت و بهسازی مسیل‌های سطح منطقه یک با در نظر گرفتن بودجه ۸۰ میلیارد ریالی آغاز شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طرح دیوار کشی رودخانه‌های دره مراد بیگ و بلوار کاج، هدایت آب‌های سطحی خیابان جوادیه، بازسازی و لایروبی رودخانه‌های زیر زمینی سطح منطقه، حفر چاه و نوکنی قنوات، ساخت و مرمت نهری‌ها در خیابان‌های مختلف اشاره کرد.

مدیر شهرداری منطقه یک همدان با اشاره به عملیات دیوار کشی رودخانه دره مراد بیگ افزود: دیوار کشی‌های این رودخانه به اتمام رسیده  و هم اکنون عملیات بتن ریزی اجرای فوندانسیون کف و بندکشی دیوار‌ها در حال اجرا است.

دهبانی صابر همچنین گفت: در رودخانه بلوار کاج نیز خاک برداری‌های لازم برای  ایمن سازی حریم رودخانه صورت پذیرفته و اجرای سنگ کاری دیواره‌ها هم آغاز شده است.

او اظهار داشت: از ابتدای سال جاری عملیات ساخت و مرمت نهری‌ها نیز در خیابان‌های سطح منطقه که می‌توان به خیابان‌های مهدیه، ابوطالب کوی مدرس، جهاد، میرزاد عشقی، کوی خاتم، استادیوم، بوعلی و اسلامیان آغاز شده تا با هدایت درست آب‌های سطحی احتمال وقوع آبگرفتگی به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

مدیر شهرداری منطقه یک همدان با بیان اینکه در زمان بارش‌های شدید یکی از مهم‌ترین دلایل طغیان و آبگرفتگی عدم لایروبی درست کانال‌ها و رودخانه‌های زیر زمینی است گفت:  در سال جاری با استفاده از برنامه زمان بندی صورت گرفته لایروبی و مرمت این رودخانه‌ها به صورت منظم انجام خواهد شد تا در سال جاری نیز مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.