سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عنابستانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امکان حذف رأی گیری به شیوه قیام و قعود وجود ندارد

عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس تأکید کرد: به لحاظ آیین نامه‌ داخلی مجلس امکان حذف شیوه رأی گیری قیام و قعودی وجود ندارد.

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به ارائه طرحی از سوی نمایندگان مبنی بر حذف شیوه قیام و قعود در رأی گیری‌های مجلس اظهار کرد: قیام و قعود یک روش مناسب برای  رأی گیری شفاف  در زمان‌هایی بود که سیستم‌ الکترونیکی وجود نداشت.

وی افزود: با روی کار آمدن سیستم‌های نوین و الکترونیکی، شیوه رأی گیری قیام و قعود به حاشیه رانده شد و اکنون این روش اخذ رأی در مواردی صورت می‌گیرد که هیئت رئیسه مجلس بنابر آیین نامه داخلی صلاح بداند.

عنابستانی تصریح کرد: به لحاظ آیین نامه‌ داخلی مجلس امکان حذف شیوه رأی گیری قیام و قعودی وجود ندارد، چرا که گاهی شرایط ایجاب می‌کند که از این سیستم استفاده شود.

عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: در حال حاضر چنین مسائلی اولویت مجلس نبوده و کمیسیون آیین نامه در حال بررسی شفافیت آرای الکترونیک است و این  موضوع بعد از تعطیلات حوزه انتخابیه مجلس در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.