سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتن کالا از بوشهر صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۱ میلیون و ۶۳۳ هزارتن کالا به ارزش دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عمده کالا‌های صادراتی از استان بوشهر را محصولات پتروشیمی، کود اوره کشاورزی، سیمان و کلینکر عنوان کرد  که به کشور‌هایی مانند چین، امارت متحده عربی، ترکیه، پاکستان، قطر، برزیل، هند، عراق، افغانستان، کویت صادر شده است.

او با اشاره به واردات کالا در این مدت هم عنوان کرد: در شش ماهه اول امسال، ۲۴۷ هزار تن کالا نیز به ارزش ۵۰۸ میلیون دلار شامل موز، برنج، قطعات خودرو، لاستیک خودرو سواری، شیرآلات صنعتی، پارچه، یراق آلات، بلبرینگ خودرو و باطری از طریق کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، اسپانیا، کره جنوبی، ایتالیا، فدراسیون روسیه وآلمان وارد گمرکات استان بوشهر شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: برای حمایت از بنگاه‌های صادراتی، اقدام‌های متعددی مانند تشکیل کارگروه توسعه صادرات، برگزاری نشست میز‌های تخصصی پتروشیمی و آبزیان، خرما، حمایت از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و حمایت از حضور تولیدکنندگان و تجار در نمایشگاه‌های بین المللی و ... به منظورتوسعه صادرات غیر نفتی برنامه ریزی شده و برخی دیگر هم در دست اقدام است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.