سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوندگان خراسان رضوی به دنبال جذب حامی مالی

بی رغبتی حامیان مالی به فعالیت در رشته ورزشی دو و میدانی در خراسان رضوی موجب شده دوندگان خراسان رضوی برای حضور در مسابقات این رشته، راهی استان‌های همجوار یا دوردست شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی کلانتری یکی از مربیان دو و میدانی خراسان رضوی گفت: چهارم مهر ماه نخستین دوره مسابقات دو و میدانی باشگاه‌های جوانان کشور در تهران برگزار شد که از خراسان رضوی هیچ تیمی در این رقابت‌ها حضور نداشت.

او افزود: از دوندگانی که با این مجموعه ورزشی در خراسان رضوی ارتباط داشتند، هشت نفر در قالب تیم‌هایی از خراسان جنوبی و اصفهان شرکت کردند که مهدی رضوانی با حضور درباشگاه سپاهان اصفهان توانست مقام دوم رشته پرش ارتفاع جوانان کشور را کسب کند.

این مربی دو و میدانی خراسان رضوی هزینه سفر دوندگان خراسان رضوی در رقابت‌های یاد شده را سنگین توصیف کرد و ادامه داد: با مشارکت باشگاه مقاومت خراسان رضوی، دوندگان خراسان رضوی برای شرکت در مسابقات باشگاهی دو و میدانی جوانان در تهران اسکان یافتند، اما دیگر هزینه‌های سنگین سفر از سوی هیچ دستگاهی تامین نشد.

 

حضور بانوان دونده خراسان رضوی در رقابت‌های دو و میدانی باشگاهی جوانان کشور

 
جمیله سیفی یکی دیگر از مربیان دو و میدانی خراسان رضوی گفت: بانوان دونده و جوان خراسان رضوی در رشته‌های دو و پرتابی در قالب باشگاهی از خراسان شمالی در رقابت‌های دو و میدانی باشگاهی جوانان کشور حضور یافتند.

او افزود: در چارچوب رقابت‌های دو ومیدانی لیگ باشگاه‌های جوانان کشور در تهران، نرگس رستگار در رشته دوی ۱۰۰ متر با مانع در قالب تیمی از خراسان شمالی حضور داشت که موفق به کسب مقام قهرمانی شد.
 

دوومیدانی بی بهره از حمایت‌های رسمی

 
غلامرضا عسکرزاده دبیر هیات دو ومیدانی خراسان رضوی هم در این باره گفت: بی میلی حامیان مالی در خراسان رضوی نسبت به باشگاه داری و حمایت از تیم‌های ورزش عمومی است و به جز برخی رشته‌ها این نوع حمایت‌های مالی وجود ندارد.

او افزود: حمایت از رشته‌هایی مثل فوتبال در خراسان رضوی جنبه سیاسی دارد و تاکنون کمک‌های خوبی ازسوی استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد برای فوتبال شده که دو ومیدانی و رشته‌هایی نظیر آن از این حمایت‌ها بی‌بهره بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


دبیر هیات دو ومیدانی خراسان رضوی به حمایت‌های شهرداری مشهد از رشته ورزشی کشتی اشاره و ادامه داد: سال گذشته شهرداری مشهد وعده‌هایی برای حمایت از رشته دوومیدانی داد و ما در قالب دو تیم مردان و زنان که مورد حمایت شهرداری مشهد بود راهی مسابقات باشگاهی کشور و یک دوره مسابقات بین‌المللی در تهران شدیم.

عسکر زاده بیان کرد: حضور تیم مردان و زنان در این دو مسابقه با کسب نایب قهرمانی همراه بود، اما موجب شد سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این راستا هزینه شود که شهرداری تنها وعده پرداخت یک میلیارد ریال آن را داد که تاکنون همین وعده محقق نشده است.

او تصریح کرد: امسال درآمدزایی هیات دوومیدانی به خاطر شیوع کرونا به صفر رسیده و حتی امکان پرداخت هزینه‌های قبوض آب و برق سالن تمرین را نداریم و در چنین اوضاعی نهاد‌ها و صنایع رغبتی برای حمایت از رشته پرمدال و کم هزینه دوومیدانی ندارند.

شنیده‌ها از انجمن کارگران هیات دوومیدانی خراسان رضوی حکایت از آن دارد که  خراسان رضوی در پی دریافت مجوز میزبانی مسابقات قهرمانی دوومیدانی کارگران کشور است که اواخر مهرماه برگزار می‌شود، اما با وجود ضعف در ساختار باشگاه‌ها و فقدان حامی مالی امکان آن ضعیف به نظر می‌رسد.
 
انتهای پیام// ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.