سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروگاه رامین اهواز چگونه به میدان مبارزه با کرونا آمد؟

سرپرست اداره H.S.E نیروگاه رامین اهواز اقدامات مقابله با بیماری کرونا ویروس طی ۶ ماه نخست امسال در این نیروگاه را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ویدا صادقی دهکردی سرپرست اداره H.S.E نیروگاه رامین اهواز در این رابطه گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، کمیته بحران نیروگاه به منظور تعیین سیاست گذاری و نقشه راه مقابله با این بیماری با اولویت حفظ سلامت پرسنل برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

او در تشریح اقدامات انجام شده بیان داشت: به منظور حفظ سلامت کارکنان نیروگاه رامین تخصیص بودجه جهت خرید اقلام و تجهیزات پزشکی (تب سنج و پالس اکسیمتر، ماسک، الکل، شیلد و...)، توزیع مستمر ماسک‌های استاندارد، دستکش، شیلد و مواد ضدعفونی بین کارکنان صورت گرفت.

صادقی دهکردی افزود: انجام عملیات غربالگری و تب سنجی مستمر کارکنان در هنگام ورود به نیروگاه و مکان‌های پرتردد مثل اتاق فرمان‌ها، گندزدایی و ضدعفونی کردن روزانه همه قسمت‌های نیروگاه و سرویس‌های ایاب و ذهاب، حذف سیستم ثبت تردد اثر انگشت و برقراری کارت‌های شناسایی بدون تماس با همکاری مدبرانه مدیریت حراست و امورمحرمانه، کاهش ساعات کاری کارکنان روزکار از جمله اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا هستند.

سرپرست اداره H.S.E نیروگاه رامین اهواز اعمال دورکاری برای کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، لغو همه ماموریت‌های اداری و برنامه‌های ورزشی و سایر برنامه‌های تجمع گسترده، تعلیق همه خدمات رفاهی، تعطیلی سالن غذاخوری، الزام رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در نیروگاه و تشکیل گشت ویژه کرونا متشکل از اداره HSE و حراست جهت نظارت بر نحوه اجرا، آموزش اصول بهداشتی از سوی کادر درمان نیروگاه، تشکیل تیم همیاران HSE جهت تسهیل در شناسایی همکاران مبتلا به کووید-۱۹، تهیه بانک اطلاعاتی از افراد مبتلا به بیماری کرونا و درمان شده و ایجاد امکانات ویدئو کنفرانس و برگزاری جلسات آنلاین و ... را از دیگر موثر در این زمینه برشمرد.

او اظهار کرد: در حوزه اطلاع رسانی نیز علاوه بر نصب بنر و توزیع بروشور در روز‌های اولیه شیوع ویروس کرونا، بطور مستمر از طریق فعالیت حداکثری در فضای مجازی و سیستم‌های اتوماسیون اداری، کار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی کارکنان درخصوص روش‌های پیشگیری و کنترل ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ تاکنون ادامه دارد.

صادقی دهکردی گفت: همچنین با همکاری داوطلبانه و مشارکت مؤثر پایگاه بسیج نیروگاه رامین اهواز، بیش از یک میلیون لیتر آب ژاول جهت گندزدایی و ضدعفونی سطح نیروگاه و نیز مکان‌های عمومی شهرستان باوی برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی این نیروگاه تهیه شد و مورد استفاده قرار گرفت.

او تصریح کرد: رفتار ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و احتمال اینکه با موج سهمگین این بیماری در پاییز و زمستان در کنار ویروس آنفولاآنزا مواجه شویم وجود دارد. بر این اساس نیروگاه بزرگ رامین اهواز با اولویت حفظ سلامتی کارکنان خود تمهیدات لازم جهت مقابله با موج دوم اپیدمی کرونا در پاییز و زمستان را پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.