به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسههای خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه هیوندای i30 با تویوتا کمری GLX است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.
هیوندای i ۳۰ به لطف دقیق بودن استانداردهای مهندسی و کیفیت ساخت عالی، منطبق با طراحی خاص یورو و سطح استثنایی تجهیزات و پایان، برای نبرد با مارکهای کاملاً تثبیت شده اروپا آماده است. از نظر ظاهری، کیفیت، دینامیک رانندگی، ایمنی، سبک و تصویر مناسب اکنون هیوندای را در رده اتومبیلهای خانوادگی به سطح جدیدی میرساند و قادر است هر چیزی را در کلاس خود برابر یا بهتر کند.
در وهله اول برای هیوندای، یک برنامه پایداری الکترونیکی به طور استاندارد در تمام مدلهای Hyundai i ۳۰ قرار میگیرد که باعث بهبود واقعی ایمنی میشود.
از دیگر ویژگیهای ایمنی در محدوده وسیع میتوان به مهارهای فعال در جلو برای کاهش خطر آسیب اشاره کرد. کیسه هوای پردهای سرنشین، یک سوئیچ غیرفعال شدن کیسه هوای مسافری، سیستم یادآوری کمربند ایمنی، پیش آگهیهای تسمه و نقاط ثابت کننده صندلی کودک ISOfix در عقب نیز در این خودرو به چشم می خورد.
امکانات و تجهیزات اضافه شده در تمامی مدلهای هیوندای i۳۰ شامل چراغ مه شکن جلو، قفل از راه دور، خنک کننده دستکش، آینههای درب با گرمایش الکتریکی و یک کامپیوتر مسافرتی است.
کمری مرتباً به عنوان یکی از محبوبترین وسایل نقلیه در بازار خاورمیانه رتبه بندی میشود. این وسیله نقلیه "کره و نان" تویوتا است، بنابراین استراتژی بازاریابی و فروش آن محتاطانه است و هدف اصلی آن مرکز اطلاعات جمعیتی خریداران است، زیرا بیشتر خریداران کمری علاقه زیادی به خودرو ندارند. کمری در بازار یک سدان سایز متوسط لوکس محسوب میشود.
نام "کمری" از رونویسی آوایی کلمه ژاپنی kanmuri به معنای "تاج" گرفته شده است، همانطور که نام Toyota Crown و Toyota Corona نیز چنین بود. همچنین قابل توجه است که کلمه "کمری" anagram برای "ماشین من" است. کمری در سال ۲۰۰۷ مورد بازنگری و بازسازی عمدهای قرار گرفت.
نسل ششم کمری مدلی است که به طرز چشمگیری طراحی شده است. طول بدون تغییر نسبت به مدل قبلی باقی مانده، اما فاصله دو محور بیشتر است. قسمت عقب خودرو دارای یک خط صندوق عقب دو لبه است. به طور کلی کمری جدید کاملاً تازه و خشنتر از مدل قبلی خود به نظر میرسد و بسیار همگام با زمان است.
این خودرو از همان موتور ۲.۴ لیتری VVT-i I۴ بهره میبرد که نسل قبلی با ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور با ۳ سطح اصلاح: GL، GLX و SE اسپرتتر تولید میکند. با نسبت فشرده سازی بالاتر، پیستونهای سبکتر و پروفیلهای بادامک اصلاح شده (پر از زمان بندی متغیر سوپاپ)، عملکرد موتور بسیار امیدوار کننده به نظر میرسد. دو گزینه انتقال وجود دارد - دستی پنج سرعته و پنج سرعته اتوماتیک، گزینه دوم بیشتر مناسب شخصیت و موقعیت خودرو است.
خودرو | |
هیوندای i30 | تویوتا کمری GLX |
کشور سازنده | |
کره جنوبی | ژاپن |
سال (طراحی) | |
2008 | 2007 |
موتور | |
4 سیلندر 16 سوپاپ | 4 سیلندر 16 سوپاپ |
حجم موتور | |
2000سی سی | 2362سی سی |
حداکثر قدرت | |
143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه | 157 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | |
186 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه | 4000 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
جعبه دنده | |
4 دنده اتوماتیک | 5 دنده خودکار تیپ ترونیک |
شتاب 0 تا 100 | |
12 ثانیه | 9 ثانیه |
حداکثر سرعت | |
240 کیلومتر در ساعت | 205 کیلومتر در ساعت |
وزن | |
1214 کیلوگرم | 1510 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | |
4239 طول - 1778 عرض - 1468 ارتفاع | 4815 طول - 1820 عرض - 1460 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | |
2649 میلیمتر | 2776 میلیمتر |
مصرف سوخت ترکیبی | |
7.6 لیتر در هر صد کیلومتر | 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | |
55 لیتر | 70 لیتر |
استاندارد آلایندگی | |
یورو 3 | یورو 4 |
میزان تولید CO2 | |
170 گرم در هر کیلومتر | 212 گرم در هر کیلومتر |
ترمز و پایداری | |
ABS - ESP - EBD | ABS - EBD |
کیسه هوا | |
کیسه هوای سرنشینان جلو - جانبی - پرده ای - مجموعا 6 کیسه هوا | کیسه هوای سرنشینان جلو - مجموعا 2 کیسه هوا |
سیستم صوتی | |
ورودی iPod,AUX, USB - سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و کنترل روی فرمان - آمپلی فایر و تیوتر و قابلیت پخش 6 CD - مجهز به 4 بلندگو - | رادیو و ضبط سی دی با 6 بلندگو |
انتهای پیام/