سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۶۴ مورد تصرف غیر مجاز به حریم رودخانه‌ها در خراسان جنوبی

سرپرست دفتر مدیریت مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۶۴ مورد تصرف غیر مجاز به حریم و بستر رودخانه‌ها در استان شناسایی شده است.

شهابی سرپرست دفتر مدیریت مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در ۵ ماهه ابتدایی امسال ۷ هزار و ۲۸۴ متر مربع از حریم و بستر رودخانه ها‌ی تصرف شده استان با حکم مقام قضایی آزاد سازی شده است.

او افزود: برای تمامی متصرفین اخطاریه لازم مبنی بر رفع تصرف صادر شده است.

شهابی ادامه داد: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از رودخانه‌های تصرف شده با همکاری افراد و بدون اخذ حکم قضایی رفع تصرف شده است.

سرپرست دفتر مدیریت مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه به هزار و ۱۹۸ مورد استعلام در خصوص تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها به ادارات دولتی و افراد حقیقی پاسخ داده شده است.

شناسایی ۴ مورد برداشت غیر مجاز شن و ماسه از رودخانه‌های استان

شهابی سرپرست دفتر مدیریت مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: مردم ضمن رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها، قبل از هر گونه ساخت و ساز، احداث تاسیسات، برداشت شن و ماسه و خرید و فروش ملک در محدوده رودخانه‌های سطح استان حتما استعلامات لازم را از شرکت آب منطقه‌ای و امورات تابعه در شهرستان‌ها دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


او افزود: در ۵ ماهه نخست امسال، ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است که حجم صرفه جویی و حفظ منابع آب زیرزمینی در آن ۲۳ هزار مترمکعب بوده است.

شهابی ادامه داد: از این تعداد ۵ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان بیرجند و ۵ مورد در شهرستان قاین بوده است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.