سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۱۲ مهرماه ۹۹؛

دستگیری عاملان جنایت قتل مرد ۷۵ ساله در ایرانشهر / پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در فنوج

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۲ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۲ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان جنایت قتل مرد ۷۵ ساله در ایرانشهر

با هوشیاری و سرعت عمل کاراگاهان اداره جنائی پلیس آگاهی استان و شهرستان "ایرانشهر" عامل قتل مردی ۷۵ ساله به همراه همدستش در کمتر از ۳ ساعت از وقوع حادثه شناسایی و دستگیر شد.

سردار"احمد طاهری گفت: هشتم مهر ماه سال جاری گزارشی مبنی بر یک مورد درگیری در روستای دامن شهرستان ایرانشهر به پلیس آگاهی اعلام شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: با حضور کاراگاهان پلیس آگاهی در صحنه و بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی ۷۵ ساله بر سر یک سری اختلافات از ناحیه قفسه سینه و سر دچار تیر خوردگی شده و به قتل رسیده است.

وی تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنائی پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق وانجام تحقیقات انتظامی به فردی مظنون که پس از اطمینان از صحت موضوع مخفیگاه وی را شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان بیان کرد: متهم که جوانی ۲۰ ساله بود به محض مشاهده ماموران قصد فرار به روستا‌های اطراف شهرستان ایرانشهر را داشت که در یک عملیات غافلگیرانه و در کمتر از ۳ ساعت از وقوع قتل دستگیر و در بازجویی اولیه به ارتکاب قتل با همدستی مردی ۵۱ ساله اعتراف که در عملیاتی دیگر همدست وی نیز دستگیر شد.

سردار طاهری با بیان اینکه متهمان به قتل در بازجوئی‌های اولیه خود اعلام داشتند در پی اختلافات قبلی با مقتول او را به قتل رسانده اند، عنوان کرد: در بازرسی از متهمان یک قبضه سلاح کلاش کشف و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در فنوج

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج از پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد گرجی تبار" فرمانده انتظامی شهرستان فنوج گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب و جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی وبهداشتی، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی و اماکن عمومی توسط ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان فنوج اجرا شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در اجرای این طرح ۷ واحد صنفی به علت نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط اماکن عمومی و صنفی و همچنین عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

او  افزود: در اجرای این طرح که با حضور نمایندگانی ازاتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت اجرا شد برای تعداد ۱۵ نفر متصدیان برگ اخطاریه پلمب صادر شده تا نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

سرهنگ"گرجی تبار " با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحد‌های صنفی و برخورد با متخلفان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، خصوصا موضوعاتی مانند عدم رعایت مسائل بهداشتی و یا احتکار هرگونه اقلام بهداشتی و درمانی و خوارکی مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف قهوه قاچاق از اتوبوسی در"ایرانشهر"

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۳۴۰ کیلوگرم قهوه قاچاق از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ"حسن کیخا اظهار داشت:مأموران ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر افزود: مأموران در بازرسی از خودرو مقدار ۳۴۰ کیلوگرم قهوه خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: متهم پرونده شناسایی و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

تصادف ۲ خودروی پژو در محور "خاش – سراوان"

برخورد ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با یکدیگر در محور خاش –سراوان منجر به فوت یک نفر و مصدومیت یک نفر دیگر شد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده  گفت: روز گذشته در پی گزارش یک فقره تصادف در شهرستان خاش محور "خاش- سراوان" بلافاصله عوامل پلیس راه شمال استان به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه سواری پژو با یک خودروی پژو دیگر در سمت مخالف محور که یک سرنشین داشته برخورد و یک نفر از سرنشینان خودروی سواری ردیف ۱ که ۳۷ سال سن داشته در دم فوت و یک نفر از سواری ردیف ۲ نیز مصدوم که به بیمارستان منتقل می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناس پلیس راه علت و مقصر حادثه را بی احتیاطی از جانب سواری پژو ۴۰۵ ردیف اول به علت انحراف به چپ اعلام داشت.

سرهنگ بهروزی زاده ضمن اعلام این خبر، از رانندگان خواست همیشه و در همه حال تمرکز لازم را داشته و از انحراف به چپ ناگهانی که باعث تشدید تصادفات و بروز حوادث مرگبار می‌شود، پرهیز کنند.

دستگیری سارق با ۶ فقره سرقت در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای کنتور‌های آب و کشف ۶ فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد.

 سرهنگ "احمدثمره حسینی گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع چند فقره سرقت کنتور آب در سطح شهر، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران کلانتری با بررسی چگونگی وقوع سرقت‌ها و استفاده از شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند هویت سارق را شناسائی کنند.

سرهنگ ثمره حسینی در ادامه بیان داشت:ماموران پلیس پس از شناسایی مخفیگاه متهم، موفق شدند وی را در یک عملیات ضربتی و هدفمند در مخفیگاهش درخیابان امام خمینی (ره) دستگیرکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: سارق ۳۱ ساله در تحقیقات پلیسی و پس از ارائه مستندات موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به ۶ فقره سرقت کنتور آب در سطح شهرستان زابل اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان نقش بسزائی در پیشگیری از سرقت و ناکام گذاشتن سارقان دارد و از مردم انتظار می‌رود با رعایت نکات مهم پیشگیری، پلیس را در عرصه برقراری نظم و امنیت یاری کنند.

دستگیری ۷ سارق با ۱۶ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری ۷ سارق حرفه‌ای با ۱۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت در سطح شهر چابهار، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار واحد‌های مختلف انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در این رابطه مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ و ۱۲ چابهار با انجام یک سری اقدامات تخصصی، موفق شدند ۷ سارق را درچند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به کشف تعدادی از اموال مسروقه در مخفیگاه سارقان بیان کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی پلیس، تا کنون به ۱۶ فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کرده اند.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به تکمیل پرونده متهمان و تحویل آن‌ها به مراجع قضائی از شهروندان خواست: با مراقبت از اموال خود و با استفاده از تجهیزات ایمنی ضد سرقت، و همچنین با کاربردی کردن هشدار‌های پیشگیرانه پلیس سهم خود را در راستای پیشگیری از سرقت و ارتقاء امنیت در جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.