سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت؛

اسپانیا به کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در اروپا تبدیل شده است

به دنبال افزایش شدید شیوع کرونا در مادرید، سازمان ‌جهانی ‌بهداشت اسپانیا را کانون اصلی شیوع این ویروس در اروپا نامید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، سازمان جهانی بهداشت اسپانیا را به عنوان کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در اروپا اعلام کرد.

شیوع ویروس کرونا در اسپانیا و به ویژه مادرید و مناطق اطراف آن به قدری افزایش یافته است که این مناطق به طور جزئی قرنطینه شده اند. شمار موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در روز‌های اخیر همچنان رو به افزایش است. علاوه بر مادرید و سه میلیون سکنه آن، ۹ منطقه در اطراف مادرید هم شامل این تدابیر می‌شوند.

اما مردم مادرید به تدابیر جدید دولت اسپانیا برای نیمه قرنطینه این شهر اعتراض دارند. زنی می‌گوید یا قرنطینه کامل یا نه. من این شرایط را درک نمی‌کنم. مردی می‌گوید این یک شبه قرنطینه است و از نظر من هیچ معنایی ندراد.

مردم مادرید و نه منطقه اطراف آن نمی‌توانند از این شهر مگر برای رفتن به سر کار، مدرسه، نزد پزشک یا بازار خارج شوند. کافه‌ها و رستوران‌ها فقط تا ساعت ۲۳ باز خواهند بود. باشگاه‌های ورزشی و فروشگاه‌ها نیز با ظرفیت محدود کار می‌کنند.

این تدابیر از دیدگاه اپیدمیولوژیست‌ها کافی نیست. این در حالیست که دولت محلی به دلایل اقتصادی به دنبال قرنطینه کامل نیست. «انریکه لوپز» وزیر دادگستری منطقه مادرید می‌گوید دستورالعمل جدید دولت مرکزی آشوب به پا خواهد کرد. من از مردم مادرید عذرخواهی می‌کنم.

 «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا از ده روز پیش برای اعمال دوباره قرنطینه در حال رایزنی با مقامات محلی است. او در این باره گفت در مورد منطقه مادرید من به آمار و ارقام نگاه کردم و معتقدم اینکه مردم همه گیری را جدی بگیرند کافی است.

با این حال دولت منطقه‌ای مادرید در مورد این تدابیر به دستگاه قضایی شکایت کرده است تا این نوع قرنطینه لغو شود.

 حدود ۴۴ درصد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در اسپانیا مربوط به مادرید است. اسپانیا از جمله آلوده‌ترین کشور‌های اروپایی به ویروس کروناست. این کشور از ابتدای همه گیری حدود ۳۲ هزار مورد مرگ به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.