سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان کشت گندم از اراضی کرمانشاه چقدر است؟

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : برآورد می‌شود امسال بالغ بر ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم برود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سال زراعی گذشته بیش از ۳۰۱ هزار هکتار گندم دیم و بالغ بر ۹۱ هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شد که امسال هم انتظار داریم کشت گندم در اراضی زراعی استان در همین حدود باشد.

او با اشاره به برنامه ریزی برای تولید ۵۰ هزار تنی گندم دوروم در سال زراعی جدید در استان، گفت : از هم اکنون کشاورزان مناطق گرمسیر استان که بیشترین گندم دوروم تولیدی در استان را تولید می‌کنند، در تکاپوی تولید این گندم با کیفیت در استان هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، افزود: سال زراعی گذشته ۳۸ هزار و ۹۴۰ تن گندم دوروم از کشاورزان استان خریداری شد و رتبه نخست خرید گندم دوروم در کشور را داشتیم.

صفوی بهای گندم دوروم خریداری شده از کشاورزان استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته را یکصدویازده میلیارد تومان عنوان کرد وافزود: سال زراعی گذشته گندم دوروم با قیمت هرکیلوگرم ۳۵۰ تومان گرانتر از قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان خریداری شد و گندم دوروم ۱۳.۶ میلیارد تومان افزایش درآمد را نصیب گندمکاران استان کرمانشاه کرد.

او ادامه داد: گندم دوروم گندم مرغوبی است که توسط کارخانجات ماکارونی از کشاورزان خریداری می‌شود.

صفوی اشاره‌ای هم به برنامه ریزی برای تامین گندم بذری مرغوب مورد نیاز کشاورزان برای سال زراعی جدید داشت و گفت: ۳۸ هزار تن بذر اصلاح شده با کیفیت برای کشت گندم در استان کرمانشاه تدارک دیده شده است که امیدواریم با استفاده از این بذور مرغوب مزارع گندم خوبی را در سال زراعی جدید داشته باشیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.