سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱۰ هزار خودرو در انتظار تحویل به مشتریان/ ۹۰۰ کانتینر قطعات خودرو در گمرک گم شده است؟

میزان قابل توجهی قطعه و مواد اولیه در گمرکات مانده که باعث شده خودرو‌های ناقص کف کارخانه بیش از اندازه باشند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها شاهد تصاویر مختلفی از پارکینگ خودروسازان کشور هستیم که مملو از خودروهای ناقص است، خودروهایی که مشکل یک یا ۲ قطعه دارند و در صورت تکمیل می توانند با عرضه، باعث کاهش التهابات در بازار خودرو شوند.

به گفته نمایشگاه داران خودرو یکی از اصلی ترین مشکلات گرانی خودرو، عدم عرضه خودرو توسط کارخانه به بازار است که اگر تولیدی ها به بازار عرضه شود، باعث کاهش قیمت ها خواهد شد. برای پیگیری حل این مشکل خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به جاده مخصوص رفته و زمانی که به پارکینگ خودروسازان مراجعه کرده، با انبوهی از خودروهای ناقص در پارکینگ برخورد می کند.

 به گفته یکی از کارکنان شاغل در این پارکینگ ها، خودروهایی که کف کارخانه هستند عمدتا مشکل کمبود قطعه و نداشتن برخی قطعات مانند چراغ، رودری و قطعات های تک دارند.  

در همین رابطه، سید مهدی ملت شاهی مدیر خدمات بازرگانی ایران خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه  برخی از قطعات مورد نیاز برای تکمیل ساخت یک خودرو در گمرکات مانده است، گفت: در حال حاضر گمرکات برای ترخیص قطعات دپو شده همکاری دارند اما مقدار قابل توجهی از قطعات در گمرکات مانده است و همین عامل باعث مشکل در تکمیل خودروهای ناقص شده است.

او با تاکید بر اینکه ماندگاری قطعات و مجموعه‌های خودرویی در گمرک طبق روال معمول است، گفت: مواد اولیه مانند ورق آهن آلات خاص و قطعاتی مانند کاتالیست و سیستم‌های الکترونیک خودرو از جمله محموله‌های ایران خودرو است که در حال ترخیص از گمرکات اجرایی کشور هستند. این محموله‌ها شامل ۲۱۰ بارنامه متعلق به ایران خودرو بدون احتساب تامین کنندگان داخلی، در حال تخصیص ارز به صورت نیمایی یا استفاده از سامانه جامع تجارت هستند.

ملت شاهی تصریح کرد: هر چقدر فرآیند ترخیص کالا سرعت یابد، تولید ایران خودرو نیز با ظرفیت بالاتری ادامه می‌یابد که سبب افزایش عرضه خودرو به بازار، اجرای تعهدات معوق و در نتیجه رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد.

مدیر خدمات بازرگانی ایران خودرو خواستار تسریع در ترخیص مواد اولیه، قطعات و مجموعه‌های خودرویی از گمرک متناسب با سرعت تولید در ایران خودرو شد و اظهار کرد: آهنگ تولید امسال ایران خودرو نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته و ضروری است تا قطعات مورد نیاز نیز با سرعت بیشتری به خطوط تولید تزریق شود.

او در خصوص میزان کانتینرهایی که در گمرکات مانده است، گفت: در حال حاضر حدود ۹۰۰ کانتینر در گمرکات مانده و منتظر ترخیص آنها هستیم. 


بیشتر بخوانید


میزان قابل توجهی قطعات و مواد اولیه در گمرکات هستند

کباری، معاون بازرگانی گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه میزان قابل توجهی قطعات و مواد اولیه در گمرکات هستند، گفت: بخش عمده ناقصی قطعات مورد نیاز برای تکمیل ساخت خودرو مربوط به کاتالیست و Ecu است که این موارد در گمرکات مانده و منتظر ترخیص آنها هستیم. 

میر اشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه ۸ میلیون تن کالا در اماکن گمرکی کشور موجود است، گفت: سه و نیم میلیون تن از این کالا‌ها مربوط به کالا‌های اساسی و سه و نیم میلیون تن هم مربوط به کالا‌های غیر اساسی و مواد اولیه و واسطه‌ای تولید می شود و یک میلیون تن کالا و مواد اولیه در قالب مواد کانتینری است.

او ادامه داد:  در سفر اخیر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به هرمزگان، مقرر شد تا پایان هفته در خصوص کالا‌های اساسی تصمیمات نهایی گرفته شود.

میر اشرفی توضیح داد: کالا‌های اساسی به دو گروه تقسیم می‌شوند که بخشی از آن‌ها دارای ارز ترجیحی هستند و چنانچه واردکننده تمایل به ترخیص کالا قبل از تامین ارز داشته باشد می‌تواند با تعهد سه ماهه بانک مرکزی ۵ قلم کالا را بدون کد رهگیری ترخیص کند.

رئیس کل گمرک کشور با بیان اینکه این وارد کنندگان مشمول ارز ترجیحی می‌شوند افزود: برخی کالا‌هایی که مشمول ارز ترجیحی نمی‌شوند، با ارز نیمایی ترخیص می‌شوند، اما در اولویت اول دریافت ارز نیمایی قرار می‌گیرند. ترخیص سریع ۲۰ قلم کالای اساسی که پنج قلم از آن‌ها مشمول ارز ترجیحی می‌شوند و ۱۵ قلم هم مشمول دریافت ارز ترجیحی نمی‌شوند در دستور کار قرار دارد.

عمده کالای خودروسازان ترخیص شده است!

او در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان مبنی میزان دپوی قطعات مورد نیاز خودروزسازان در گمرک توضیح داد: ماده ۴۲ قانون امور گمرکی به ویژه در مورد قطعات خودرو به موضوع‌های اشاره کرده است که با پیشنهاد وزارت صمت، رئیس‌کل گمرک می‌تواند از این تسهیلات ماده مذکور استفاده کند و ما هم در چند ماه گذشته بار‌ها از آن بهره برده ایم.

میراشرفی افزود: خودروسازان به وسیله همین تسهیلات وی با اظهار کالا و پرداخت تضمین‌ها بدون نیاز به مسائلی که باعث رسوب کالا می‌شد، عمده کالاهایشان را ترخیص کرده اند. این تسهیل همچنان ادامه دارد و البته پیشتر هم از آن استفاده می‌شد. در مورد مواد اولیه باید منتظر مصوبه آن باشیم.

او گفت: گمرک درباره موارد خاص خودروسازان را معطل نگذاشته است، اما در مورد مواد اولیه مشکل وجود داشته است.

میر اشرفی با بیان اینکه این ۸ میلیون تن کالاهای در گمرک عملاً رسوب شده نیستند، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ میلیون تن کالا وارد بنادر و گمرکات کشور شده و  به طور میانگین ماهی ۲.۷ میلیون تن کالا ترخیص می‌شود.

او توضیح داد: رسوب داخلی در گمرکات کمتر از یک میلیون تن است و قسمت عمده آن‌ها ترخیص شده اند. با این تصمیمات امیدواریم مشکل قسمت عمده این کالا‌ها رفع شود. در گمرکات کشور حدود ۱۳ هزار خودرو قرار داشت که طبق مصوبه هیئت وزیران حدود ۱۰ هزار خودرو در سال ۹۸ تعیین تکلیف و ترخیص شد و تعداد کمی هم در سال ۹۹ ترخیص شد و این مصوبه تا ۲۶ شهریور ۹۹ تمدید داشت.

او ادامه داد: حدود کمتر از ۳ هزار خودرو در گمرکات باقی مانده  است که این خودرو‌ها دارای پرونده رسیدگی در محاکم قضایی هستند و هر زمان که تعیین تکلیف شوند،  یا ترخیص می‌شوند یا تشریفات متروکه برای آن‌ها اجرا می شود و به سازمان اموال تملیکی می‌روند.

او افزود: خودرو‌های بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی‌سی و خودرو‌های ساخت طرف‌های ممنوع‌المعامله (آمریکا و رژیم صهیونیستی) اصلاً وارد نشدند. این خودرو‌ها اگر وارد شوند یا به نفع دولت ضبط می‌شود و یا این که واردکننده می‌تواند خودرو را مرجوع کند.

مواد اولیه و قطعات خودرو در گمرکات دپو شده است!

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفت‌‎وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این روز‌ها شاهد کاهش تولید هستیم و اگر به قطعه سازان رسیدگی نشود، خط تولید تمام قطعه سازی‌ها متوقف خواهد شد که به صنعت خودروسازی ضرر می‌زند.

به گفته او، هم مواد اولیه هم قطعات در گمرکات مانده اند که اگر ترخیص نشوند باعث می شود خط تولید قطعات متوقف شود.

مطلب زاده عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  عدم تولید خودرو به این دلیل است که قطعات در گمرک مانده و همین عامل در تولید خودرو تاثیر گذار بوده است. فروشنده خارجی به ما مواد اولیه فروخته و مبلغ آن نیز پرداخت شده است، اما تحریم‌ها مانع ورود این کالا‌ها به کشور شده و گمرک اجازه ترخیص نمی‌دهد.

او بیان کرد:۳۴۳ میلیون یورو صرفه جویی ارزی از طریق میز‌های نهضت ساخت داخل بوده است. که همین میزان می‌توانست صرفه جویی شود. تسهیلات پایین می‌تواند به نهضت ساخت داخل کمک کند، اگر به تولید کنند وام با بهره ۱۰ درصد داده شود به تولید کمک می کند.

حالا بعد از ناهماهنگی در توزیع و قیمت گذاری خودرو، کشمکش ها به تولید رسیده و مشخص نیست چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان مشتریان خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
دانشی
۰۶:۱۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
بیچاره اونایی که این ماشینهای ناقص وقتی که تکمیل میشه میگیرند ، خبر ندارند چندسال خودروشون زیر آفتاب بوده تا یه قطعه واسش جور بشه ، داشبوردش که احتمالا از بس آفتاب خورده در یه دست‌اتداز بشکنه.
وحید
۰۹:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
آقایون داداشا خونسردی خودتونو حفظ كنید...نفس آروم بكشید...
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
مگه کانتینر سوزنه که گم شده باشه و معلوم نشه کجاست. بگید قایم کردیم که بهانه داشته باشیم ماشین تحویل ملت ندیم.و بعدش به ده برابر قیمت بفروشیم.
منصور
۰۵:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
ببخشید // این 900 کانتینر قطعات یدکی در گمرک مربوط به خودرو ملیه؟؟
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
همین؟فقط 900کانتینر؟
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
هردم از این باغ بری می رسد
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
با همه اينها ، به همت معاونين و مشاوران و رئيس دفتر ها وضعيت اقتصادى ما از المان بهتر است
لعنت بر دشمنان بيگانه
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
آقا شمارا بخدا اینقدر دروغ به جامعه تزریق نکنید... خودروهای که بعلت کمبود قطعه دپو شدن تحویل دهید ملت خودشان ازبازار تهیه میکنند....خرده فروشا سراسر کشور که لوازم یدکی خودرو عرضه میکنند فراوان بیش ازنیاز خودروهای دپو شده قطعه موجودی دارن....قیمت قطعات ناقص را ازقیمت خودروها هم کسر نکنید با همان قیمت ثبت نامی تحویل دهید خودمان قطع را تهیه میکنیم.شرم کنید.
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
ادعاها قطار قطار دریغ یکم عرضه کشور داری این دولت مردان
بختیاری
۱۹:۴۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
صنعت مرده و کثیف صنعتی است که رقابتی نیست و تولید کم و به بازار هم کم تزریق میشود.
مثلا ایران‌خودرو و سایپا
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
این قطعات اکه کره ماه بودن الان رسیده بودن
........
۱۹:۱۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
علی برکت الله
ساینا آپشنال
۱۸:۵۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سایپا ساینا ما را تحویل بده
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
متاسفم بر مافیای خودرو در ایران
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
من فکر کردم سوزنی چیزی گم شده نهصد تا کانتینر کم چیزی نیست . البته درایران دکل نفت و کشتی و 8000میلیارد و غیره سابقه داشته گم شده و پیدا هم نشدند
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
اینست خودروی ملی با مونتاژ قطعات وارداتی
پراید نمی تونین تولید کنین
بعد سایپا میگه شاسی تولید کنم همون یاد تبلیغات سایپا میفتم که تو تلویزیون میگه سایپا در اندیشه متفاونت
همون بیاندیش سایپا جان
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
من دو ساله که منتظر تحویل ماشینم هستم
والله حاضرم بدون چرا و در و لاستیک تحویل بگیریم
فقط به من تحویل بدن خودم اونها رو تکمیل میکنم
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
امیدوارم دوست عزیز ناراحت نشی...ولی تو ومنی ک برای این اهن پاره ها تو صف میمونم ک بخریم حقمونه ک تا ۵سالم ماشین ندن...اگه نخریم از این کارا نمیتونن بکنن
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
رای ندادم و نخواهم داد
بازنشسته
۱۹:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
نه خدایی این کار رانکن اگه رای ندی همه چیز خراب میشه هاهاها
سعید
۱۵:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
ترکیه داره قطعات صنعتی تولید میکنه در حد اروپا وداره ماشین ملی تولید میکنه اونوقت ما اندر خم پراید وماشینهای فرانسه موندیم........خواهش میکنم این تراکتورهای بی کیفیت ساخت تبریز هم یه فکری براش بکنید کلا یجوری ساختن ومنتاژ کردن هر روز یه جاش خراب میشه بابا این کشاورز روستایی چه گناهی کرده آخه تراکتورهای بنجل میدین دستشون اونم با هزارتا منت وضامن وسند وکشیدن پول زور وربا روش
سعید
۱۵:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
ترکیه داره قطعات صنعتی تولید میکنه در حد اروپا وداره ماشین ملی تولید میکنه اونوقت ما اندر خم پراید وماشینهای فرانسه موندیم........خواهش میکنم این تراکتورهای بی کیفیت ساخت تبریز هم یه فکری براش بکنید کلا یجوری ساختن ومنتاژ کردن هر روز یه جاش خراب میشه بابا این کشاورز روستایی چه گناهی کرده آخه تراکتورهای بنجل میدین دستشون اونم با هزارتا منت وضامن وسند وکشیدن پول زور وربا روش
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
اين كجاش خودرو ملي همه قطعات از خارج وگمرك وارد ميشه به قيمت نجومي ميديدتحويل مردم .ورداتو خودرورو آزاد كنيد تا خودرو با كيفيت وقيمت مناسب وارد بشه قشر فقير جامعه بتونن بخرن
شایان
۱۴:۴۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
دولت تا دیروز با برجام وتحریم 7سال مردم رو سر کار گذاشت. حالا هم کرونا رو بهونه میکنه اینهم از دولت تدبیرو امید ایا شما تدبیری میبینید ایا شما امیدی به بهتر شدن!؟!؟!؟
گ
۱۴:۳۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
حتما میدانید که کوچه وخیابانها پر است از این آهن پاره ها
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
اگه دوتا از احتکار کنندگان را در انبارش اعدام کنند
اگه یکی از مسئولین خودرو ساز و مسئولین مسبب گرانی را اعدام کنند همه چی درست میشه

ولی هیچ وقت این تفاق نمیفته چون محتکران و مسببین گرانی خود مسئولین هستن
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
همشون دستشون تو همه
نصیروند
۱۳:۵۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام.متاسفم به تمام عوامل و افراد گرانی خودرو که یک خودروی با تکنولوژی30 سال پیش و 10میلیون تومانی را ده برابر با رانت و مافیابازی گران کردند،اقای رئیسی هم متاسفانه تا حالا نتوانسته عاملین ای گرانیهارو به سزای اعمال خود که همان اعدام است برساند.باتشکر
زمستان
۱۳:۴۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
چقدر بی در و پیکر هست
رحیم
۱۳:۰۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
مگه میشه مگه داریم بابامن تریلی دارم تابخای یع کانتینر ازادکنی بهطورقانونی هزارجابایدبری پیچک نماینده شرکت نماینده گمرک قیمت گزار وغیره
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
چرا خودروسازی را دولت به بخش خصوصی واگذار نمیکند هزینه دولت هم کم میشود خودرو هم صددرصد ارزان میشود
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
چرا خودروسازی را دولت به بخش خصوصی واگذار نمیکند هزینه دولت هم کم میشود خودرو هم صددرصد ارزان میشود
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
نمیشه عزیز دل پس اقا زاده ها دخترا عروس خانم ها دامادها واعضای فامیل کجا مشغول کار بشن
امید
۱۲:۳۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
انسان با امید زنده هست .این خبر رو میدهید که کسانی که از داشتن خودرو صفر مایوس شدند خودکشی نکنند ؟
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
وقتی پورش پانامرا شده 13 میلیارد تومن . دیگه قیمت پراید و دنا و لکسوس و تویوتا عجیب نیست
ن
۱۴:۴۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
خدا را شکر تنها خودروی که می شناسم بعد از پیکان پراید است وپژو 405
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
۹۰۰ کانتینر قطعات خودرو در گمرک گم شده است؟
مگر بی در پیکر گمرک...
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
کانتینر که کوچیکه تکلیفش روشنه من فقط دوس دارم بدونم چجوری دکل نفتی رو بردن کسی ندیده خدایااا
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
کانتینر گم نمیشه
بدون عوارض وارد میشه
مافیای واردات
Reza
۱۱:۴۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
خب دیگه ایرانخودرو و سایپا نباید تا آخر سال افزایش قیمت بدن تا قیمت بازارم کاهش پبدا کنه
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
جمع کنین باو بزارین از بیرون هوا بیاد
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
خیلی واضحه، وقتی یک ماشین چراغ نداره و اون یکی سردنده، به راحتی میشه سردنده رو باز کرد و بست به اونی که سردنده نداره و تکمیلش کرد.
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
اصلاً عجیب نیست .ما ایرانیا توی این ۴۰سال از این چیزا خیلی دیدیم دکل دریایی شرکت نفت با اون عظمت که گم بشه ۹۰۰ کانتینر قطعات خودرو که چیزی نیست ابن کار رو آقازاده های کوچولو یکی دوساله هم میتونن انجام بدن
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
والا من فکر میکنم اینا به ی فن آوریه فوق مدرن فضایی مجهز شدن که نه رادار نه ماهواره نه پلیس نه هیچ چشمی اینارو میتونه ببینه من فقط دوس دارم بدونم چطور 900تا کانتینر از گمرک دزدیده شده با دست بارگیری کردن؟ی تراول تقلبی میبری بانک تازه از ی بانک دیگه گرفته بودیش انقدر میگردن تا ببینن منشآ تراول کجاست بعد ۹۰۰ تاکانتینر رو دزدیدن دزد هم نیست دارم به قدرتای ماورایی معتقد میشم
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
واقعا خجالت آوره
امیید
۱۰:۴۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
اقایان خودرو ساز حق این ملت خودرو با قیمت مناسبه پراید بود 20 میلیون یکسال پیش نوش العان به دلار و گرانی شد 40 میلیون دوباره شد 50 میلیون دوباره شد 60 میلیون العان شده 120 میلیون جخبره لااقل جهنم ضرر واسه مردم بکنید همون 60 میلیون لااقل سه برابر کنید ن ده برابر از خشم خدا بترسید طرف داره جون میکنه با حقوق ماهی 1500 با غرزدنا نق زدنا اعاب خورد کنیا داره میسازه یه عمر کار کنه چند سال تازه صد میلیونش بیاره پراید دله نباتی بخره پس خرج زندگیش زن و بچش مسکن خورد و خوراکش پس اندازش قشر ضعیف جامعه لااقل خودروی دولتی و ارزان بدید اعصاب هارو داغون کردید
مهرداد
۱۰:۴۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
همه دست خودتون هست مردم را ساده فرض کردید گرانی همه دست خودتون هست دیگه از بس دروغ گفتید خسته شدیم قطعات را عمدا تو گمرک نگه داشتید گرون بشه نه میزارید ماشین وارد بشه بهترین ماشینها را از ایران میبرید عراق ایرانی بدبخت باید پراید سوار بشه انم با قیمت بالا
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
خودروسازی که بعد چهل سال انحصار کامل صنعت خودرو سازی و کلی نازو ادا نتوانسته برای ماشین های با تکنولوژی شصت هفتاد سال پیش خودکفا بشه باید درش رو گل بگیری.تو این چهل سال چه گلی به سر خودروسازی زدید.اگه نمی‌تونید اینقدر خون مردم رو تو شیشه نکنید.
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
واقعا چه دستاوردی داشتید در چند دهه گذشته
مهدی
۱۰:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
کتبا تضمین بدیم مردم را بیچاره کردید، ول می کنید، شما اینکاره نیستید یا نمی خواید، دیگه اینهمه آسمون ریسمون بافی نداره، حالا معلوم شد پول نفت تا قبل از عدم فروش کجا می رفته همون جا که پول خودرو می ره، علی برکت الله
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
من بردم
مردم رو ساده فرض میکنید آخه این شدنیه
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام. متاسفم به عاملین گرانی ده برابری خودرو، یک خودروی ده میلیونی را صدمیلیون کردند.باتشکر
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
متاسفانه درهمه هرج ومرج حاکم شده واعصاب مردم بشدت خراب.
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
اگر900 سوزن هم بود، گم نمی شد!؟!؟ خیلی خبرعجیب وبوداره!؟!!
محمد
۰۹:۴۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
اوه چه زیاد
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
گم شده
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
مگه در صنعت خودرو خودکفا نیستیم؟
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
مگه در صنعت خودرو خودکفا نیستیم؟
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
یا خدا
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
قدیما به بچه ها می گفتن فلان چیز را پیشی برده شاید قطعات خودرو را هم
پیشی برده است
شاید صاحب نداشته
ایرانی
۰۸:۳۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
کانتینر 10 در 4 متری آنهم با آمار زیاد میخواهند کنترل کنند
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
توکدوم گمرک گم شدن بگین بریم پیداشون کنیم
۹۰۰ تا کانتینرمگه میشه مگه داریم؟
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
کاش فقط مشکل مون محدود به خودرو و قیمت خودرو بود یه نگاه به سفره هامون بندازید
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
با سلام، این موضوع از دو حالت خارج نیست
یا دستگاه های نظارتی خوابن یا شریک هستند.
آقای رزم حسینی ببینیم با این موضوع چیکار میکنی...
Hoseyn
۰۸:۲۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
یعنی رزم حسینی نمی‌خواست کاری کنه ها چون متوجه شد تو میخوای ببینی چکار می‌کنه از ترس درستش می‌کنه. والا
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
900کانتینرمگه قوطی کبریته که گم بشه
محمد
۰۹:۴۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
چیز جدیدی نیست گویا سلطان گمرک هم داریم
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
گم نشده قایم کردن، هنوز نشده قیمت تخم مرغ رو کنترل کنن چه برسه به خودرو
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
دمت گرم عرضه کنترل یه تخم مرغ ندارن اما ادعاشون....