سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دستمزد کارگر نانوایی واجب تر از نان شب

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: دستمزد کارگر متخصص نانوایی در حال حاضر ۹۰ هزار تومان است که پاسخگوی هزینه های زندگی نیست.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی کشتگر رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با اشاره به  تغییر نکردن نرخ نان  گفت: متاسفانه نرخ نانوایی ها با وجود تغییر نرخ و قیمت همه محصولات از آبان ماه پارسال هیچ تغییری نکرده است این در حالی است که از فروردین ماه امسال ۳۰ درصد به نرخ بیمه تامین اجتماعی نیز اضافه شده است.

او  افزود: در چند ماه اخیر که نرخ نان هیچ افزایشی نداشته است دستمزد کارگر، و هزینه های جاری نانوایی، اجاره محل و...بالا رفته است حتی قیمت خمیر مایه نانوایی هم صد درصد گران شده است .

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد ادامه داد: امسال کارگر متخصص دیگر حاضر نیست با نرخ پارسال کار کند و ما در این مدت تعداد زیادی  کارگر متخصص را از دست داده ایم. حتی خیلی از همکاران ما مجبور شده اند تعدادی از نیروهایشان را تعدیل کنند.

کشتگر بیان کرد: امسال دستمزد یک کارگر متخصص نانوایی ۲۰۰ هزار تومان است این درحالی است که با این وضعیت هنوز کارگر نانوایی روزی ۹۰ هزار تومان دریافت می کند و نانوا مجبور است برای جبران هزینه هایش از حداکثر نیروهایش استفاده کند .


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: اگر هر ساله نرخ نان را هم مانند دیگر اصناف افزایش دهند دیگر نیاز نیست بعد از چند سال۴۰ درصد به قیمت نان اضافه کنند که هم برای کارفرما وهم برای مصرف کننده مشکل ایجاد کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد تاکید کرد: متاسفانه این سیاست ها باعث شده عملا رقابت از نانوایی ها گرفته شود و وقتی نرخ نان را افزایش نمی دهند دیگر همکاران ما رغبتی ندارند در مناطق بالاشهر با توجه به تفاوت کرایه ملک ها، نانوایی ایجاد کنند.

کشتگر اظهار کرد: منکر تخلفات نمی شویم ولی این تخلفات کم و از سوی واحدهای بدون پروانه بوده که ما هم در برخورد با این واحدها چاره ای جز پلمپ نداریم.

او در توضیح وجود آرد قاچاق در برخی نانوایی ها گفت: ما چیزی به نام آرد قاچاق نداریم بحث کیفیت است که من بارها گفته ام و خواسته ام که چرا کارخانجات کیفیت آردشان را برروی کیسه ها اعلام نمی کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد ادامه داد: نانوایی های آزاد پز تا سال ۹۷ که هیچ سهمیه آرد نداشتند به میزان پختشان آرد دریافت می کردند و الان خیلی از این واحدها با این وضعیت یا مجبورند که آرد آزاد تهیه کنند یا دیگر قادر به ادامه مسیر نیستند. نانوایی که مجبور است آرد را کیسه ای ۱۲۰ هزار تومان از بازار آزاد خریداری کند چطور می تواند نان را به قیمت مصوب به مشتری ارائه کند؟

کشتگر بیان کرد: به نظرم با این وضعیت بازار، نانوایی های نیمه یارانه ای هم باید به سمت آزاد پزی بروند تا به این شکل فقط نانوایی هایی که می توانند آردشان را از سامانه آزاد بخرند فعالیت کنند و این قضیه می تواند فضای رقابتی ایجاد کند و کسی به سمت گران فروشی نرود.

 

انتهای بیام// د.ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما‌ همسرانه‌ کارگرای‌ نانوایی‌ ‌ دیگه‌ خسته‌ شدیم‌ با‌ این‌ حقوق‌ کم‌ باید‌ با اجاره‌ خانه‌ خرجهای‌ چند‌ برابر‌ چطوری‌ زندگی‌ کنیم‌ من‌ حتی‌ پسرم‌ که‌ امسال‌ باید‌ بره‌ پیش‌ دبستانی‌ موندم‌ چطوری‌ ماهی‌ ۳۰۰‌ به‌ پیش‌ دبستای‌ بدم‌ ما‌ حتی‌ یک‌ موتورم‌ نداریم‌ تا برسه خونه‌ یا ماشین‌ یا‌ ملکی‌ تمام‌ داری‌ ما‌ پوله‌ پیشه‌ خونه‌ که‌ اونم‌ قرض‌ گرفتیم‌ امسال‌ چیکار‌ کنیم‌
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۸ دی ۱۳۹۹
کاش 90تومن بدن خیلی بدن60