سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه شاسی‌بلند چینی به نام شاسی‌بلند آفرودی بومی‌سازی شده!

پروژه تولید نخستین خودرو SUV (شاسی بلند) آفرودی با نشان ایرانی در گروه خودروسازی سایپا کلید خورده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روزها خبرهایی حاکی از تولید اولین شاسی بلند در کشور رونق گرفته است. آنطور که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا می گوید تولید این خودرو از سال آینده شروع خواهد شد و به تولید انبوه خواهد رسید و گویا نام این محصول لندفروت خواهد بود. 

آنطور که مشخص است این شاسی ‌بلند جدید برگرفته از خودرویی چینی است. لندفورت (Landfort) این خودرو چینی را شرکتی به‌ نام گوانگ ‌دونگ فودای (Guangdong Foday Automobile) ساخته که به اختصار به آن «فودای» هم می‌گویند.

از طرفی طی چند روزه اخیر از شرکت سایپا خبرهایی حاکی از تولید خودرویی آفرودی تحت عنوان پادرا پلاس هستیم که طبق اطلاعات بدست آمده، وانت پادرا پلاس نیز یکی از تولیدی های شرکت فودای است و در نهایت می توان گفت که این خودرو شاسی نیز برگرفته از خودرویی چینی ساخته خواهد شد. 

حال برای بازار کشورمان، زامیاد نام جدیدی برای این خودرو شاسی بلند جدید برگزیده است و گویا قرار است این خودرو چینی با نام زامیاد تیوان (Tivan) با برند ایرانی در کشور فروخته شود. 


بیشتر بخوانید


مشخصات فنی زامیاد تیوان

شروع تست‌های خیابانی تیوان از سال ۲۰۱۲ بود و نهایتا نسخه تولید نهایی‌اش در سال ۲۰۱۴، ولی به ‌عنوان مدل ۲۰۱۵ به بازار چین آمد. تیوان در کنار پیشرانه ۱.۹ لیتری توربو دیزلی‌اش، تنها دو پیشرانه بنزینی دارد که هردوی آن‌ها تحت لیسانس میتسوبیشی هستند. پیشرانه ضعیف‌تر، از نوع تنفس طبیعی بوده و با حجم ۲.۴ لیتر، توانایی تولید ۱۳۴ اسب ‌بخار به همراه ۲۰۰ نیوتن ‌متر را دارد.

اما پیشرانه قوی‌تری که قرار است به بازار کشورمان وارد شود، از نوع ۲.۰ لیتری توربو است. سیستم محرک تیوان بصورت استاندارد، تک دیفرانسیل است، اما خوشبختانه زامیاد می‌خواهد هم نسخه تک دیفرانسیل (۲WD) و هم نسخه تمام چرخ محرک (AWD) آنرا در ایران مونتاژ کند.

در بازار چین، زامیاد تیوان هم در نسخه ۵ نفره و هم در نسخه ۷ نفره قابل سفارش است و جالب‌تر اینکه چه مدل تک‌ دیفرانسیل (۲WD) و چه مدل تمام چرخ محرکش (AWD)، هر دو به‌ صورت استاندارد با جعبه‌ دنده دستی تحویل مشتریانش می‌شود. پس از همین حالا می‌توان حدس که نسخه مونتاژی زامیاد نیز هم در مدل دنده‌ای و در مدل اتوماتیک، فروخته می‌شود.

از همین موضوع می‌توان فهمید که زامیاد تیوان، علی رغم چهره جذابش، رقیب پرآپشنی برای برند‌هایی همچون چری، جک و بی‌وای‌دی نیست و حتی اگر به لیست تجهیزات گران ‌ترین تیپش نگاه کنید، چیز‌هایی مانند فرمان برقی، تهویه اتومات و سنسور‌های جلو را نخواهید دید.

از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به سانروف برقی، فرمان هیدرولیک، چهار کیسه هوا، ترمز‌های ABS با EBD، مه‌شکن‌های جلو و عقب، چراغ‌های هالوژنی جلو، آینه‌های تاشو برقی با گرمکن، رینگ ۱۷ اینچی با تایر‌های ۲۴۵/۷۰، صندلی ۴ حالته دستی سرنشین جلو، صندلی ۶ حالته دستی راننده (برقی سفارشی)، دیفرانسیل لغزش محدود در عقب (سفارشی دو دیف)، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر، سی‌دی پلیر / بلوتوث، نمایشگر ۸ اینچی لمسی و دوربین عقب / نویگیشن اشاره کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
اگه اینو مستقیم وارد کنیم یکپنجم قیمت سایپاش در میاد
Sasan
۱۳:۲۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
مثل گوشیهای jlx و صاایران
مهدی
۲۳:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اینا هنوز تو پراید موندن اونم که نقشش مال کره هست ..شاسی بلندشون پیشکشش ..زبون گوشتی به همه راه میچرخه و کنتور نمیندازه دروغ گفتن ..
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
کی این دو شرکت نابود می شوند
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ما اگه پول داشتیم سه سال پیش با هفتصد ملیون بی ام و گیر میومد میخریدیم حالا که ماشين خود کشی شده یک ملیارد
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اخه چطوره توپ وتانک و موشک و هواپیما میسازیم یه خودرو نمیتونم 0تا 100 بسازیم
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بخاطر اینکه خودروسازی دست خائنین است. والسلام. لطفاً منتشر کنید
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
اگه مافیای خودرو و دلالان بذارن
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
موتور تیباس یا پراید ؟؟
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
تا وقتی واردات آزاد نشه. قالب کردن خودروی خارجی به نام ایرانی ادامه دارد و مردم دوبار هزینه گمرک می دهند یکبار به دولت و یکبار به خودروساز (دلال واردات)
رضا
۱۹:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
این تانک چیفتن ِِ یا شاسی بلند چین،شدیم بازار مصرف جنسای دست هزارم آشغال چینیها.چیزی که به درد ملت شون نمیخوره میاد بازار ایران به قیمت خون خدا میفروشه.چقد بدبختیم
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چند؟
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
یک میلیارد
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
باعث تاسف برای سایپا و ایرانخودرو (گاری)
احمدی
۱۶:۴۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام
آیا پخش فابریک داره یا برداشتن..؟؟

احتمالا با تغیرات کوچیک نمیخوان یه پلاس بهش بچسبونن و با قیمت خیلی بالاتر به مردم بفروشن
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
شرکت ارزان چینی پیروز باشید.

ملت عزیز ایران وقتی دوچرخه رو از چین و تایوان و دبی وارد می کنید چه انتظاری از مسولین و دلار و یورو و طلا دارید؟
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
زمانی که دلار 3 هزار تومان بود ، دیه آدمیزاد 300 میلیون تومان بود . به عبارت دیگر ، دیه انسان 100 هزار دلار بود . پس حالا که دلار 10 برابر شده ، دیه انسان چرا 10 برابر نمیشود ؟!
علی حقجو
۲۱:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
دوست داری قیمت بیمه شخص ثالث هم سر به فلک بکشه
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بزار سر به فلک بکشه ک دیگه کسی جرعت نکنه بگه کشتمش دیه شو میدم و با احتیاط رانندگی کنین
پولداری ماشین مدل بالا سوار میشی لازم نیست تا آخرین سرعت باش بری برو تو بیابون تخت گاز برو تامام.
وحید کرمی
۱۵:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
با همه اینها مگه آب خوش از گلو کسی پایین میره چنان گرانی کردن
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خودرو ایرانی از همون مدل خودرو های ملی که وقتی یک قطعه ماشین خراب بشه دیگه قطعه خودرو ملی گیر نمیاد
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خودرو چینی آفرین به سایپا و ایران خودرو واردکننده های بزرگ کشور خجالت هم خوب چیزیه
محمدرضا
۱۵:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اين خودرو علاوه بر بي كيفيت بودن متريال.نداشتن اي اس اپي رو هم داره و اين يعني به راحتي چپ ميكنه
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اگر واقعا تولید کننده بودیم قیمت ها اینقدر مناسب در میومد. یه سر به کشور های اروپایی یا همین چین بزنید. قیمت اجناس نسبت به درآمد مردم تناسب داره
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خیلی از کالاهای ایرانی در واقع چینی هستند فقط دلمون خوشه کالای ایرانی داریم همش مونتاژ چین هست. کارگر چینی سرمایه گذار ایرانی
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
کارخونه دار
خودرو چینی خودرو ایرانی معرفی می کنه
قریشی
۱۵:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
در هیچ جای دنیا بغیر از ایران مه شکن و گرمکن شیشه عقب و یا نتظیم برقی آینه از داخل و یا حتی ای بی اس آپشن حسوب نمی شوند در خودروهای روز دنیا آپشن به تجهزات رادار جلو، کروز کنترل هوشمند (تنظیم سرعت با خودرو جلو)، سیستم پارک خودکار، چراغهای ماتریسی جلو گفته میشه نه این تکنولوژی های هفتاد سال قبل که ما بهشون میگیم آپشن!
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
حتی تو خود چین هم بخاطر ایمنی کم ،زبانزد بوده،وازش استقبالی هم نشده،تو نت بزنین خیلی چیزها میفهمین،امنیتش در حد پرایده،قیمتش اندازه پورشه میشه
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خودروهای بی کیفیت دیگری از صنعت مونتاژ و برگ دیگری از وابستگی و انحصار
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
منم شاستی بلند موخوامممممم.
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خجالت نمیکشن بخدا برید بمیرید ماشین یک کشور دیگی را بنام خود میسازن مدیران خودرو ساز ایرانی را همشون را بایبستی اخراج کرد چون غیرت ایرانی ندارن فقط بلدن از مردم پول بگیرن و ماشین اشغال تحویل ملت بدهند
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
کلا این سایپا فقط کپی میکنه.
چینی خودشون سلطان کپی اند و سایپا کپی کنه دیگه هیچی
علی
۱۴:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چین تکنولوژی هست وشراکت چین وسایپا بسیار مبارک است.
اسماعیل
۱۴:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
پژو ۴۰۵ که شد آردی و roa و .....
خدا به داد این برسه!!!!
چی ازش دربیارن!!
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خیلی عالی .ولی بیشتر در فکر تولید سریعتر واگن های مترو باشید
امید
۱۳:۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بعد از ۴۰ سال سرهم کردن ماشین دوباره به سراغ یک سرهم دیگه رفتند.حداقل اسم اصلی باشه. هر مکانیک این کار رو بهتر میکنه.اسم گاراژ رو شدن باشه بهتره
اکبر
۱۳:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
یک جوری بزرگش میکنی، انگار به حال مردم فرق میکنه

احتمالا پولش، ۳ برابر پولی هست که به عنوان دیه باید پرداخت کنی تا بتونی یکیشو بخری
دنیای عجیبیه ، انگار قیمت یه مشت آهن از جون آدما گرونتره
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
چقدرم زشته
درود بر اقتصاد پویا درود بر جهش تولید عجب جهشی ...
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
قیمتش یک میلیارد به بالاست
به هر حال چه صد در صد ایرانی باشه چه نباشه ما که نمی تونیم بخریم
مبارک خریدارش باشه
فرهنگی
۱۵:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ما آن شاسی پاینش حتی جرعت ندارم بهش دست بزنم شاسی بلندش حتی نمی تونم نگاهش کنم
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بی صبرانه منتظر تولید این خودروی شاسی بلند هستیم
امید
۱۲:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ممنون بابت اطلاع رسانی

باشگاه خبرنگاران جوان منتظر پیگیری تون هستیم
ali
۱۲:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
همین خودروهای معمولی رو سروقت تحویل بدن شاسی بلند نمی خوایم
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بومی سازی ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بیست سال پیش گفتن سمند ملیه صد در صد الان چون پیچ هاش از چین نمیاد مشکل مونتاژ داریم!! ؟؟
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
آخه خجالت داره!!!!!!!!!! بولوتوس هم شده آپشن ماشین؟؟؟؟!!!!!!
سیاوش
۱۱:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
به نظرم با دلار 25 تومن 400 ملیون قیمت خوبیه براش البته فول امکاناتش موتور توربو دنده اتومات
ناشناس
۰۳:۰۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
پس الان برو زنبیلتو بذار تو صف ک جا نمونی داداش
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
قیمت بالای 500 میلیون . که توان مردم طبقه ضعیف نمیرسه
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
داداش 30 میلیونم زیاده برای قشر ضعیف حالا میگی 500 میلیون
ممد
۱۱:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
شما مرزه ها را آزاد کنید ماشین بیاد تو کی ماشیناتونو میخره مافیایی
سلام
۱۱:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بومی سازی یعنی چی؟
صندلی‌های چرمی چون آب جذب نمیکنه برداشته شده و صندلی ابری گذاشته شده
رینگ آلومینیومی چون تجملاتیه برداشته شده و رینگ فولادی گذاشته شده
لنت سرامیکی چون بیخودیه برداشته شده و بجاش لنت های ... گذاشته شده
جنس بدنه چون خیلی بی انعطافه نازک‌تر و ملایم تر شده
و خیلی از امکانات رفاهی که ایرانیها بهش عادت ندارند برداشته و بجاش مواردی گذاشته شده که با زندگیشان جورتر بشه
Hasan
۱۳:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
احسنت واقعا گل گفتی
افشین
۱۱:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
انشاءالله حداقل واردت خودرو دست دوم خارجی آزاد بشه تا مردم از این مافیای فساد و اختلاس سایپا و ایران خودرو راحت شوند .
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
انشاءالله حداقل واردت خودرو دست دوم خارجی آزاد بشه
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
عجب
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
مسئولین خودرو سازی ظاهرا چینی هست یادشبخیر وقتی سمند و خودرو ملی نامیدن و تمام مسیولین تو همه جا تایید کردن
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
قیمت کالا؟؟؟؟؟؟؟!
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خارجیش بهتره داخلی گرونتر وبی کیفیت
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خارجیش بهتره
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
گرونه به خدا
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
قیمت خودرو خارجی ۱۰۰ میلیون ۲۰۰ میلیون ظرف یک هفته بالا پایین میشه و هیچکس هم پیگیر نیست !!!! ماشینی که پارسال زیر یک میلیارد بود همین الان بالا ۲ میلیارد هست ! هیچ چیز به اندازه ماشین به ویژه خارجی افزایش قیمت نداشته . این در حالی که وقتی از جلو نمایشگاه ها ماشین تو عباس آباد رد میشی همه پر ماشین خارجی هستند و ظاهرا کمبودی هم نیست .لطفا باشگاه خبرنگاران . پیگیر این موضوع باشید که دقیقا چرا ماشین خارجی افزایش قیمتش حتی از حداکثر نرخ تورم هم جلو زده ؟
ناشناس
۰۳:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
چ گیری دادی ب ماشین خارجی؟!نکنه از قشر بی درد جامعه هستی,پراید برا ملت ارزو شده اونوقت شما میگی پیگیر قیمت ماشین خارجی باش,
Kazem
۱۰:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
فقط میشه بگیم علی برکت الله
امید
۱۰:۴۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خخخخخخخخخ هنوز تولید نشده زه درب جلوش افتاده عکسشم خوب تولید نمیکنید وای بحال ماشینش بد بخت به این ملت که اینجوری مسخره میشن خوب به عکس خودرو میلتون نگاه کنید
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
شما برید پرایدو بومی سازی کنید لازم نکرده شاسی بلند بومی سازی کنید
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
از کرمان موتور یه s5 خریدم. موقع تحویل به بهانه کرونا از پاسخ به سوالات و راهنمایی خودرو داری کردند و گفتند هر مشکلی باشه بعدا در دوره گارانتی حل می شه.
وقتی اوردم خونه، بعد از یکی دوبار که رفتم بیرون دیگه روشن نشد.
متوجه شدم سیم باتری شله و شارژ باتری تموم شده .زنگ زدم به امورمشتریان گفتند رایگان مشکل رو برطرف می کنیم. ولی بعد از اینکه امداد خودرو اومد‌. ۷۰ هزار تومان ‌دریافت کرد.
برای سرویس اولیه بردم و از اونا خواستم که سنسور جلو که از نوقع تحویل داخل سپر افتاده بود رو درست کنند ولی گفتند باید صد و پنجاه هزار تومان بدهی. ماسفانه در این آشفته بازار خودرو، براحتی از مردم کلاه برداری می کنند و صدامون هم بجایی نمی رسه. از باشگاه خبرنگاران درخواست رسیدگی داریم.
علی*
۱۰:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
الان میگن بومی سازی شده بعدا که پیش فروش کردن و خاستن عرضه کنن میگن ای بابا باز کانتینر قطعات گم شده
منصور
۱۰:۱۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ددی میگه
منصور
۱۰:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ددی میگه ماشین فقط بنز
متین
۰۹:۵۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
قیمت این خودرو در چین 89800 یوان یعنی به قیمت یوان امروز میشود 390 میلیون تومان
حالا ببینیم سایپا به چه قیمتی به بازار عرضه می کنه
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
امان از ماشین ساخت داخل
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ماشین آشغالی چینی و به ملت بیچاره قالب میکنید به نام شاسی بلند بومی!!!!
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
قیمت 4 میلیارد!!!!!
احمد رضا
۰۹:۲۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
قیمت چند هست ؟ چند میلیارد
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
اگر با خودرو سازان برخورد نشود همچنان فقط مونتاژ کننده باقی می مانند و در بازدید ها از خودرو های مونتاژی بعنوان خودرو های تولید ملی نام می برند و در مواقع تحریم چون قطعات وارد نمی شود میگویند تتحریم هستیم و معنای خودروی ملی هم زیر سوال می رود
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
کی باهاشون برخورد کنه ؟ همشون خاین هستند
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
فقط تویوتا مابقی توهم اند
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
براثر چی تو خونه پیدا میشن بر اثر نم و رطوبت یا تمیز نبودن یا چیز دیگه ای ؟؟؟
رضا
۰۹:۰۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
باز یه خودرو بی کیفیت دیگه میخان بندازن به مردم
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
راستی گاز و ترمز هم داره.یادتان رفت جزء آپشنهایش بگویید.اگر پول اضافه تر بدبد
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خودروهای چینی در ایران را به هیچ وجه در خود چین نمی بینید .
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ننگ برچین انشالااز روی زمین محو بشن
ع
۰۸:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
خیانت دوشرکت ب ملت .در تاریخ ثبت شده .و فراموش نخواهد شد.شرکت شورلت محصولاتش را ۸۵ماهه بدونه بهره در اختیار مشتریان خود قرار میدهد و هزاران گارانتی های تعجب اور و شادی افرین.و این نیز میگذرد.رهبری را تنها نگذاریم.
Ahmad
۰۸:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ما بخاطر این شرکت ها وحمایت ازشون خودروها رو با قیمت چندین برابر میخریم ودر نهایت این آقایون در صنعت خودرو دنبال کپی پیست رفته اند . آیا اینه اقتدتر خودرو سازان وطنی؟؟؟
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
جوری تنبیه کنید که دیگه از این کارها نکنن
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
حالت خوشه ها کی ،کی رو تنبیه کنه همشون از بالاتاپایین از یه قماشن
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
پراید که شد ۱۵۴ ملیون این حتما بالای یک میلیارده