سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح جست‌و‌جو، نجات و مقابله با آلودگی آب دریا تصویب و اجرایی شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح جست‌و‌جو، نجات و مقابله با آلودگی آب دریا در این استان هر چه زودتر مصوب و برای اجرا به ارگان‎‌های متولی ابلاغ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: برای مدیریت و پاسخگویی مطلوب تر در زمینه آلودگی‌ها و اضطرار دریایی، تسریع در تصویب و اجرای طرح جست و جو و نجات و مقابله با آلودگی دریا در این استان ضروری است.

او عنوان کرد:با هم‌افزایی و استفاده از امکانات و تجهیزات دستگاه‏‌های متولی امکان پاسخگویی مناسب‏‌تری برای مقابله با آلودگی و اضطرار‌های دریایی ایجاد می‏‌شود. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در سازمان جهانی دریانوردی ۲ کنواسیون در سال‌‏های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۶ مصوب شده‌است که یکی از آن‌ها کنواسیون جستجو و نجات دریایی و دیگری مقابله با آلودگی آب دریا است که ایران به عنوان کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی این کنوانسیون‏‌ها را پذیرفته است.

ارجمندزاده افزود: در مجلس شورای اسلامی نیز این موارد به عنوان قانون تصویب و برای اجرا به ارگان‎های ذیربط ارجاع شده‌است. 

او بیان کرد: براساس این قانون طرح ملی جست وجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا تدوین که به استناد آن طرح‌‏هایی نیز در سطح استان‏‌های ساحلی تهیه شد. 


بیشتر بخوانید

درنوردیدن دریا‌ها با حفظ مسائل زیست محیطی

گروه‌های امدادونجات بنادر بوشهر به ۳۷ دریانورد آسیب دیده کمک کردند

۶۵ آسیب دیده از سوانح دریایی در بوشهر نجات یافتند


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از سال ۹۲ اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر چندین بار این طرح را ارائه کرد، ولی تاکنون موفق به دریافت مصوبه آن نشده‌است، این درحالی است که این استان بیشترین میزان آلودگی و اضطرار‌های دریایی را دارد. 

ارجمندزاده افزود: از آنجایی که این طرح می‌‏تواند کمک زیادی برای مقابله با بحران‎های دریایی و پاسخگویی به اضطرار کشتی‌ها باشد، لازم است این طرح استانی مصوب و اجرایی شود. 

او ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال ۷۵ مورد پاسخگویی به اضطرار دریایی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شده ‌است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: استان بوشهر بیشترین میدان‏‌های نفتی را در بین سواحل کشور دارا است و در شرایط طبیعی روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه تولید میدان‌‏های واقع در آب‏‌های این استان بوشهر و به طور متناوب نیز آلودگی‏‌هایی در محدوده دریایی این استان ایجاد می‏‌شود.

ارجمندزاده عنوان کرد: در این ارتباط طرح استانی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در زمینه جست و جو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی می‎تواند همکاری ارگان‌‏های ذیربط را در زمینه پیشگیری از آلودگی و کمک به اضطرار‌های دریایی ارتقا دهد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.