سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام کشت پاییزه در ۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان

مدیر جهاد کشاورزی شادگان از انجام کشت پاییزه محصولاتی شامل؛ کلزا، گندم، جو و باقلا در سطح ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به آغاز کشت پاییزه در ۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان گفت: گندم، جو و کلزا عمده محصولاتی هستند در این فصل کشت می‌شوند و زمان کشت آن‌ها تا آذرماه امسال ادامه دارد.

او به پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی کشت پاییزه امسال در شادگان اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۱ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد که پیش بینی شده در سال زارعی جدید این میزان به ۱۸ هزار هکتار افزایش یابد.

منیعات با بیان اینکه پارسال نیز یک هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت کلزا رفت، اظهار داشت: امسال نیز این میزان به ۲ هزار هکتار خواهد رسید و کشت محصول جو از ۳ هزار هکتار به ۶ هزار هکتار افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه طبق دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی امسال ۱۲ هزار تن کود برای کشت پاییزه بین کشاورزان شادگانی توزیع خواهد شد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشند و با برنامه‌ریزی انجام شده به هر کشاورزی ۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی بدون آورده اعطا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان مهمترین مشکل و دغدغه کشاورزان شادگان را نداشتن اطمینان از تامین آب برای کشت پاییزه عنوان و تصریح کرد: این مهم باعث شده تا کشاورزان حوضه آبی جراحی و پایین دست دارخوین در خصوص کشت و یا انجام ندادن کشت بلاتکلیف باشند، با این وجود مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان به منظور حمایت از کشاورزان اقدام به تامین نهاد‌های مورد نیاز در حد توان کرده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.