سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۶۲۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعهد امسال ساخت مسکن بهزیستی استان ۸۸۰ واحد مسکونی است گفت: تاکنون ۶۲۰ واحد احداث شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح ساخت مسکن برای مددجویان در سال‌های اخیر گفت: اکنون سه هزار و ۲۶۸ مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان فاقد مسکن هستند.

او افزود: این مددجویان شامل خانواده دارای معلول و زنان سرپرست خانوار هستند که تامین مسکن این تعداد نیازمند حمایت خیران است.

محمدی با اشاره به اینکه تعهد امسال ساخت مسکن بهزیستی استان ۸۸۰ واحد مسکونی است اضافه کرد: تاکنون ۶۲۰ واحد مسکن احداث و واگذار شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در راستای اجرای طرح مسکن خانواده‌های دارای دو معلول که از چهار سال گذشته آغاز شده است بیش از دو هزار ۲۰۰ خانواده دارای دو معلول صاحب خانه شدند.

محمدی با اشاره به اینکه تامین زمین برای ساخت مسکن برای جامعه هدف بهزیستی یکی از مهمترین مشکلات است گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، کمک‌های بلاعوض از سوی بهزیستی و سایر ارگان‌ها از جمله قرارگاه خاتم و بسیج سازندگی تاکنون اجرایی شده است.

او افزود: در راستای ساخت واحد‌های مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول در مناطق شهری بیش از ۶۰۰ میلیون ریال و در مناطق روستایی ۳۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی و همچنین تسهیلات بنیاد مسکن اعطا می‌شود.

محمدی اضافه کرد: جهت ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای یک فرد معلول نیز ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و تسهیلات بنیاد مسکن مسکن اختصاص داده می‌شود.

او ادامه داد: امسال برای ساخت مسکن برای ایتام ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

محمدی به اهمیت بحث مشارکت‌های مردمی و کمک خیران برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: امسال با فعال شدن پویش ایران همدل بیش از یک میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال کمک نقدی و سه میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال کمک غیرنقدی جمع‌آوری و بین جامعه هدف بهزیستی توزیع شد.

او افزود: همزمان با عید سعید فطر نیز سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال فطریه و در دهه ولایت نیز ۹۲۰ میلیون ریال در پایگاه‌های بهزیستی جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.