سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت آفتابگردان آجیلی در سنقروکلیایی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی از آغاز برداشت آفتابگردان آجیلی (تخمه سنقری) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدالله خسروی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی با اشاره به افزایش ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقروکلیایی، گفت : امسال سه هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت تخمه سنقری اختصاص پیدا کرده، در حالی که این سطح پارسال ۲۸۰۰ هکتار بوده است.

او گفت : متوسط عملکرد آفتابگردان آجیلی دو تن در هکتار است، هرچند در برخی مزارع عملکرد به ۳.۵ تا چهار تن در هکتار هم می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی افزود: امسال با افزایش ۱۵۰۰ تنی محصول در مقایسه با پارسال، میزان تولید تخمه سنقری در شهرستان به ۶۵۰۰ تن می رسد.

خسروی با اشاره به شناخته شده بودن تخمه سنقری، ادامه داد: رقم آفتابگردان کشت شده در این شهرستان عمدتا سفید ابلق پوست نازک است که به دلیل شرایط آب و هوایی خوبی که در شهرستان حاکم است، از طعم و مزه خاصی برخوردار بوده و طرفداران زیادی در داخل و حتی خارج از کشور دارد.

خسروی با بیان اینکه زمان کشت آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقروکلیایی ماه‌های فروردین و عمدتا اردیبهشت است، گفت: برداشت تخمه سنقری شروع شده و تا پایان مهر ماه ادامه پیدا خواهد کرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.