سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش متوسط ابتلا به کرونا روزانه از ۱۳ به ۱۵ نفر

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اعلام کرد: متوسط ابتلای روزانه که قبلا ۱۳ مورد بود به ۱۵ مورد در روز افزایش پیدا کرده است.


به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا تا پایان روز ۹ مهر گفت: متأسفانه هر ۳۲ ساعت یک مورد مرگ در استان اتفاق می‌افتد.

او افزود: تعداد کل آزمایشات انجام شده از بیماران مشکوک به کرونا ۱۵ هزار و ۲۱۴ مورد که از این تعداد ۳ هزار و ۲۷۱ مورد مثبت بوده است.

شریف زاده گفت: میزان بروز تجمعی در استان به ۳۹۶در صد هزار نفر جمعیت رسیده که شاخص کشوری ۵۳۸ در صد هزار نفر جمعیت است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی افزود: نسبت مرگ و میر در استان ۵ درصد و شاخص کشوری ۵.۷ درصد است.


بیشتر بخوانید


او شاخص نمونه گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان را ۱۸.۴ و شاخص کشوری را ۴۷.۲ در هزار نفر جمعیت اعلام کرد و گفت: درصد نمونه‌های مثبت در استان ۲۱.۵ درصد و شاخص کشوری ۱۱.۴ درصد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی افزود: میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی ۱۹.۷ درصد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۳۰.۷ درصد هزار نفر جمعیت است.

شریف زاده در خصوص رتبه بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تاکنون همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۵۲۱ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه‌ی اول، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۴۴۷ در رتبه دوم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۴۰۵ در رتبه سوم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۳۸۰ در رتبه چهارم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی ۳۹۳در رتبه پنجم، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۳۷۵ در رتبه ششم، شهرستان قاین با میران بروز تجمعی ۳۶۱ در رتبه هفتم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی ۲۴۸ در رتبه هشتم، شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی ۲۱۷ در رتبه نهم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۱۹۳ در رتبه دهم و شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی ۱۰۵ در رتبه‌ی یازدهم قرار دارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.