سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌های اشتغالزایی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: طرح‌های اشتغالزایی باید متناسب با ظرفیت‌های موجود در هر منطقه باشد در غیر اینصورت تعادل منطقه از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مسعود عظیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان یزد، گفت: طرح‌های اشتغالزایی باید متناسب با شرایط اقلیمی و توانمندی‌های سرمایه‌های انسانی موجود در هر منطقه تعریف و اجرایی شود.

او افزود: نباید بدون نیازسنجی، در منطقه‌ای کارآفرینی و توسعه اشتغال صورت بگیرد، زیرا در این صورت نه تنها زمینه اشتغال افراد آن منطقه فراهم نمی‌شود بلکه برای پیشبرد اهداف مجموعه راه اندازی شده، مجبور به بکارگیری افراد مهاجر از دیگر استان‌های کشور می‌شویم.

عظیمی ادامه داد: مدتی پس از مهاجرت این افراد به منطقه خانواده آن‌ها نیز برای سکونت به این منطقه سفر می‌کنند، در واقع با این اقدام علاوه بر اینکه برای جوانان این منطقه اشتغالزایی صورت نگرفته، تعادل منطقه از بین رفته و هزینه‌هایی بر منطقه تحمیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد تصریح کرد: با این حساب رویکرد اصلی ما در ایجاد اشتغال در استان باید برمبنای تعادل بخشی منطقه ای، توسعه مشاغل زود بازده و اقتصادی و ایجاد مشاغلی که همراه با محیط زیست و منابع طبیعی هستند، است.

او ضمن اظهار خردسندی نسبت به ورود جدی فرمانداری یزد در حوزه توسعه اشتغال و اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: باید افکار و طرح‌های اشتغالزایی کارآفرینان به سمت صنایع خلاق و پربازده هدایت شوند، پس از آن طرح‌ها اولویت بندی و به مرحله اجرا در آید.

عظیمی ادامه داد: در صورتی که فضای فکری به سمت تبدیل یزد به یک شهر بیدار، آباد و خوداتکا سوق داده شود، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه حل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد اظهارداشت: باید شهرستان یزد را حفظ کرد، زیرا نقطه به نقطه این شهرستان ارزشمند است و الگو‌های جهانی آن نسبت به شهرستان‌های دیگر متفاوت است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.