سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح حیاط پویا در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان اجرا می‌شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح حیاط آموزشی و درمانی پویا درمدارس با نیاز‌های ویژه کردستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: نهادینه شدن سبک زندگی فعال، ایجاد ظرفیت‌های جدید برای فعالیت‌های حرکتی، افزایش سرزندگی، شور ونشاط در مدارس با نیاز‌های ویژه ازبرنامه‌های مهم در دست اقدام آموزش و پرورش با نیاز‌های ویژه استان است.

او با اشاره به طرح حیاط پویا بعنوان یکی از برنامه‌هایی که در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مدون شده است، گفت: با هدف ایجاد تحرک، شاداب سازی و توسعه پویایی در حیاط مدارس این طرح در دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس با نیاز‌های ویژه استان در راستای توسعه ورزش‌های همگانی و ترویج بازی‌های آموزشی در حال اجرا است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به رویکرد نشاط آور اجرای طرح حیاط پویا در کیفیت بخشی به فعالیت‌های بدنی، ارتقا و بهبود یادگیری در گروه‌های مختلف دانش‌آموزی تصریح کرد‌: شاداب‌سازی و ایجاد تحرک در حیاط مدارس در ارتقای سلامت و شادابی دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد.

رنجبر بیان کرد: در این طرح اشکال مختلف، دوایر و خطوط موازی که هر کدام معرف یک بازی است در کف و دیوار‌های حیاط مدرسه ترسیم می‌شود تا دانش‌آموزان قبل از شروع درس و در زنگ‌های تفریح جنب و جوش و نشاط روحی و روانی داشته باشند و فعالیت‌های حرکتی خود را افزایش دهند.

او عنوان کرد: پرش ارتفاع، لی لی بازی، ۶ ظلعی، پرش تور، جهت یابی، مارپله، منچ و نردبان آمادگی جسمانی از بازی‌های رایج در حیاط پویای مدارس با نیاز‌های ویژه استان هستند.

رنجبر یادآور شد: این طرح با تأثیرگذاری بر روی تربیت و رفتار اجتماعی دانش‌آموزان زمینه مناسب برای ساماندهی فعالیت‌های دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح و اوقات فراغت را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان ضمن انجام فعالیت‌های ساده و در حداقل زمان ممکن و فضای موجود از فوائد و اثرات ورزش و بازی‌های بومی و محلی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.