سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز ممنوع است

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گفت: هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغ‌ها بدون مجوز ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام جزایری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وساز، خاکبرداری، فنس‌کشی و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است.

او افزود: در صورت مشاهده موارد مذکور علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: کارشناسان اموراراضی شهرستان‌ها در قالب گروه‌های گشت از اراضی کشاورزی بازدید و طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با متخلفین برخورد خواهند کرد.

او ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره تلفن ۱۳۱ یا مراجعه به واحد‌های کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

جزایری گفت: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهر‌ها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و وجاهت قانونی ندارد و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

او افزود: بر اساس قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

جزایری اضافه کرد: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهر‌ها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.