به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از ریل گذاری و قطعات در حال اجرای راه آهن اردبیل که با همراهی معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شد، گفت: تمام قطعات پروژه راه آهن اردبیل به صورت مطلوب در حال اجرا است و تا پایان سال تلاش میشود زیرسازی این پروژه انجام شود.
او بیان کرد: کل پروژه راه آهن نیز اعم از زیرسازی و ریل گذاری نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
قلندری تصریح کرد: تلاش بر این است تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر از ریل گذاری این پروژه نیز انجام و تا پایان دولت راه آهن اردبیل - میانه تکمیل شود.
معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در جریان این بازدید پروژه راه آهن اردبیل - میانه را یکی از پروژههای مهم و برنامه ریزی شده جهش تولید در وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.
عباس خطیبی افزود: این پروژه با طول ۱۷۵ کیلومتر در بخشهای مختلف زیرسازی، روسازی و همچنین ایستگاهها در دست اقدام بوده و از اواخر سال گذشته بحث ریل گذاری این پروژه آغاز شده است.
او بیان کرد: امسال هم به صورت کاملا جدی با تجهیز کارگاه و مستقر شدن پیمانکار، اقدامات ریل گذاری در حال اجرا بوده که تا به امروز ۲۷ کیلومتر از مسیر از سمت اردبیل ریل گذاری شده است.
معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به برنامه ریزی شرکت توسعه زیرساخت و پیمانکاران برای رسیدن به خوکفایی در زمینه ادوات و تجهیزات گفت: در این خصوص تلاش شده با مشابه سازی تجهیزات ریل گذاری، این اقدام به صورت مکانیزه انجام شود.
خطیبی با اشاره به ساخت دستگاه مکانیزه ریل گذاری توسط مهندسان ایرانی و شرکت پیمانکار با همکاری شرکت دانش بنیان از در حال تست بودن این دستگاه خبر داد.
به گفته او این دستگاه در ارزبری کشور صرفه جویی کرده و پنج میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه لازم است.
خطیبی گفت: این دستگاه در نوع خود برای اولین بار در کشور رخ میدهد و در سایر زمینهها نیز مورد استفاده قرار گرفته و باعث خود کفایی کشور میشود.
انتهای پیام/ح
ضمناباریل گذاردستی کاربه کندی پیش میره