سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث نهم مهرماه ۹۹؛

دستگیری عامل قتل جوان هیرمندی پس از ۱۵ ماه فرار / انهدام باند سارقان با ۳۰ فقره سرقت در زاهدان

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه نهم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه نهم مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل قتل جوان هیرمندی پس از ۱۵ ماه فرار

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان هیرمند قاتل فراری که در یک نزاع دسته جمعی اقدام به قتل جوان ۲۶ ساله هیرمندی کرده بودند، پس از ۱۵ ماه فرار شناسایی و دستگیر شد.

سردار "احمد طاهری افزود: در پی وقوع یک فقره قتل جوانی در خرداد ماه سال ۹۸، بلافاصله تیمی از کاراگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان افزود: با حضور ماموران در صحنه قتل، مشخص شد جوان ۲۶ ساله در یک نزاع دسته جمعی و بر اثر اصابت گلوله کلت کمری به شدت مصدوم و به علت جراحات وارده فوت می‌کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق صحنه جرم و آثار جنایت با انجام یک سری تحقیقات گسترده میدانی و جمع آوری سرنخ‌های موجود، عامل این جنایت را که از قبل با مقتول اختلاف مالی داشت، شناسایی و دستگیری آنان را دستور کار قرار دادند.

او  عنوان کرد: با توجه به اینکه قاتل پس از ارتکاب به این جنایت به مکانی نامعلوم متواری شده بود، تلاش پلیس برای دستگیری وی ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد متهم در سطح شهرستان واصل شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: کاراگاهان پلیس با دریافت این خبر بلافاصله وارد عمل شدند و با تلاش شبانه روزی مخفیگاه متهم را در یکی از روستا‌های شهرستان هیرمند شناسایی و روز گذشته در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه پس از ۱۵ ماه فرار دستگیر کردند.

او  با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری از متهم و اعتراف وی به جنایت ارتکابی به دلیل یکسری اختلافات مالی با مقتول، خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انهدام باند سارقان در زاهدان

با تلاش شبانه روزی پلیس شهر زاهدان باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای مغازه و معابر عمومی منهدم و ۳۰ فقره سرقت کشف شد.

سردار"احمد طاهری  گفت: طی روز‌های گذشته ماموران انتظامی شهرستان زاهدان پس از دریافت گزارشات متعدد از وقوع سرقت مغازه و معابر شهری و اقدامات مجرمانه مشابه در نقاط مختلف شهر زاهدان، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تحقیقات گسترده شبانه روزی برای دستگیری سارق یا سارقان احتمالی و کشف سرقت‌ها که به صورت کاملا حرفه‌ای انجام شده، افزود: پس از انجام یک کار اطلاعاتی در نهایت اعضاء این باند حرفه‌ای را با یک دستگاه خودرو پراید در سطح شهر شناسایی، که به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده که پس از تعقیب و گریز در اقدام ضربتی در بلوار پرستار شهر زاهدان خودرو آنان متوقف و هر ۳ عضو آن دستگیر می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در بازرسی از خودرو متوقف شده اعضاء این باند یک دستگاه پمپ آب، یک عدد باطری خودرو مسروقه، به همراه یک عدد انبردست و یک عدد قیچی بزرگ که در سرقت مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، کشف شد.

سردار طاهری با بیان اینکه اعضاء این باند دارای سوابق متعدد کیفری هستند، بیان کرد: در بازجویی‌های پلیسی و اعتراف اعضاء این باند، ۳۰ فقره سرقت مغازه و معابر در سطح شهر زاهدان کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه متهمان به مراجع قضایی معرفی و سپس روانه زندان شدند، از اصناف و بازاریان خواست: با رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در خصوص پیشگیری از سرقت و همچنین توجه به توصیه‌های پلیس زمینه را برای پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو ومجرم فراهم کنند.

کشف ۵۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۵۵ هزارو ۶۴۰ لیتر سوخت قاچاق در بازرسی همزمان از ۳ دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  گفت: روز گذشته به منظور طرح مقابله با قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی و مبارزه جدی با سودجویان فرصت طلب، ماموران یگان تکاوری ۱۱۲ شهرستان ایرانشهر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی همزمان به ۳ دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر بیان کرد: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن ۵۵ هزار و ۶۴۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خارج از چرخه توزیع را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این عملیات ۳ دستگاه کامیون توقیف و ۳ نفر متخلف شناسایی شدند، اظهار داشت: متخلفان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرپرست انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق سوخت خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق سوخت علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف نوشابه انرژی زا قاچاق از خودروی پژو در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۴ هزار و ۳۶۸ بطری نوشابه انرژی زا قاچاق به ارزش ۶۵۵ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخای مقدم  گفت: ماموران پاسگاه پیر سهراب شهرستان چابهار هنگام گشت زنی در سطح شهرستان به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شدند.

او  اظهار داشت: ماموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۴ هزار و ۳۶۸ بطری نوشابه انرژی زا قاچاق با مارک‌های مختلف که فاقد هرگونه مجوز حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی چابهار افزود: ارزش این محموله بر اساس نظر کارشناسان مربوطه ۶۵۵ میلیون ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ کیخای مقدم خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و از مردم انتظار داریم برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نیروی انتظامی همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.