سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آتش نشانی کاشمر مطرح کرد؛

مزاحمت تلفنی معضلی برای آتش نشان‌ها در کاشمر

مدیر عامل آتش نشانی کاشمر گفت:بیش از ۸۰ درصد تماس‌ها به آتش نشانی در کاشمر مزاحمت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر نژادرحیم مدیرعامل آتش نشانی کاشمر گفت:در شش ماهه نخست امسال، تعداد ۹هزار و ۲۴۴ تماس با خطوط ۱۲۵ برقرار شده که حدود ۸۰ درصد آن مزاحمت تلفنی است که ۵۰درصد آن از سوی کودکان انجام می‌شود.

او افزود:در شش ماه گذشته تعداد ۵۱۰ تماس منجر به عملیات داشته ایم که تعداد ۳۴۰ تماس مربوط به حریق‌ها بود و تعداد ۱۷۰ تماس دیگر به امداد و نجات مربوط می شود.

 مدیرعامل آتش نشانی کاشمر ادامه داد:علت بیش از ۹۰ درصد از حوادث، آگاهی نداشتن شهروندان از وسایل گاز سوز است که با شروع فصل سرما آموزش‌ها و اطلاع رسانیبه همت  همکاران در مساجد انجام می شود.

نژاد رحیم بیان کرد: آگاهی نداشتن فقط از سوی شهروندان نیست بیشتر اداره‌ها و ارگان‌ها در کاشمر اطلاعات کافی ندارند وبا وجود تأکید از سوی شورای ویژه فرمانداری بازهم تعداد اندکی از ادارات با ما همکاری کردند و درخواست آموزش دادند.

او تصریح کرد:از نظر جمعیتی هر ۵۰هزار نفر در شهر نیاز به یک ایستگاه آتش نشانی دارند، کاشمر با ۱۰۵ هزار جمعیت دو ایستگاه فعال داریم که مجاز است، اما از نظر وسعت شهری این تعداد کافی نیست، زیرا زمان رسیدن به محل حادثه بیشتر میشود باتوجه به وسعت کاشمر در حال حاضر پیگیر تأسیس ایستگاه سوم هستیم همچنین در ازای هر ۲هزار و پانصد نفر یک نیروی آتش نشان نیاز هست که در دو ایستگاه کاشمر تنها ۲۶ نفر فعالند و۵ نیروی در راه داریم که از آبان ماه وارد میشوند کمبود نیرو، کار را فشرده و دشوارتر کرده است.

انتهای پیام//ف. آ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.