سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار فراخوان جشنواره استانی تئاتر گیلان

فراخوان سی و دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به انتشار فراخوان برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی، گفت: این جشنواره اول تا چهارم آذرماه در گیلان برگزار می‌شود.

او  افزود: این جشنواره با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی گیلان برای رشد و گسترش و ساماندهی هنر تئاتر از تاریخ اول تا چهارم آذر ماه امسال در گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعداد‌های جوان و استفاده از بستر‌های فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از دیگر اهداف برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان عنوان کرد.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه انتخاب موضوع آزاد است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره در تولید آثار خود موضوعات مرتبط با شعار سال ۹۹ (جهش تولید)، موضوعات مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و کاهش آسیب‌های اجتماعی، موضوعات مرتبط با شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر بومی و منطقه‌ای و ایرانی و اسلامی و موضوعات مرتبط با یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک جنگلی در اولویت قرار دهند.

او  ادامه داد: نمایش‌هایی که در فاصله زمانی پایان جشنواره تئاتر استانی پارسال  تا اول آبان ماه امسال اجرای عمومی خود را به پایان رسانده باشند و یا مجوز اجرای عموم از شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان دریافت کرده باشند می‌توانند در بخش رقابتی جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: با توجه به شرایط کشور دریافت تعهد اجرا‌های عمومی از گروه‌های متقاضی، برای انجام این مهم پس از جشنواره در سال امسال با رعایت قوانین و مقررات و نظر ستاد مقابله با کرونا مورد قبول است.

فاضلی با بیان اینکه برای حضور در جشنواره لازم است تا کارگردان یا تهیه کننده اثر در تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ثبت نام و فرم‌ها را تکمیل و مدارک لازم را در سایت جشنواره بارگذاری کنند، افزود: چهار نسخه فیلم اثر نیز باید به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.

او  با بیان اینکه هیئت انتخاب، آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را به صورت اجرای صحنه‌ای (زنده) و فیلم اثر بررسی خواهد کرد، گفت: در این جشنواره تنها آثار صحنه‌ای مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه (کارگردان و یا بازیگران) در بخش رقابتی دیگر جشنواره‌ها اعم از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشند.

او گفت: بخش رقابتی جشنواره که برگزیدگان آن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد فقط به آثار ایرانی اختصاص دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام در این جشنواره پنجم آبان ماه امسال است، تصریح کرد: بازبینی آثار در بازه زمانی پنجم تا ۲۰ آبان انجام خواهد شد و  افتتاحیه این جشنواره اول آذر ماه و اختتامیه نیز چهارم آذر ماه برگزار می شود.


انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.