سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: داعش در سوریه کاملا شکست خورد

وزیر دفاع روسیه با تاکید بر شکست کامل گروه تروریستی داعش در سوریه، عملیات نظامی مسکو در خاک این کشور را ضروری خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد شکست کامل گروه تروریستی داعش نتیجه عملیات نظامی مسکو در سوریه بوده است.

سرگئی شویگو روز چهارشنبه در مطلبی برای روزنامه روسی «ستاره سرخ» با تائید عملیات نظامی روسیه در سوریه گفت در جریان مباحثات مداوم، گاهی این سوال مطرح می‌شود آیا روسیه با برعهده گرفتن چنین مسئولیت دشواری، کار درستی انجام داد یا خیر. وزیر دفاع روسیه در ادامه ماموریت نظامی این کشور در سوریه را ضروری دانست و تاکید کرد این تنها گزینه پیش روی مسکو در آن برهه زمانی بود.

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که از زمان شرکت نیرو‌های روس در جنگ علیه تروریسم در سوریه در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۳۳ هزار تروریست در سوریه کشته شده اند. شویگو یادآور شد ۸۶۵ نفر از رهبران سازمان‌های تروریستی و بیش از ۱۳۳ هزار تروریست از جمله ۴ هزار و ۵۰۰ تروریست از روسیه و دیگر کشور‌های مستقل همسود در نتیجه عملیات نظامی نیرو‌های روسی کشته شدند.

شویگو تاکید کرد سازمان تروریستی داعش دیگر در سوریه وجود ندارد و هیچ تروریستی وارد روسیه نشده است. وزیر دفاع روسیه گفت روسیه از سپتامبر ۲۰۱۵ تا دسامبر ۲۰۱۷، ۸۰۴ روز عملیات نظامی فعال در خاک سوریه صورت داد و توانست بخش زیادی را مناطق تحت کنترل داعش را از دست آن‌ها خارج کند.

یادآور می‌شود در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵، نیرو‌های هوافضای روسیه عملیات نظامی در سوریه را به درخواست دولت دمشق و برای حمایت از تلاش‌های ارتش در جنگ علیه تروریسم آغاز کردند که نتیجه آن خسارات و ویرانی بسیار در تجهیزات نظامی و مرگ هزاران تروریست بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.