سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکیم توس میزبان نمایشگاه هنر «خط ابریشم»

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: نمایشگاه مجازی خوشنویسی «خط ابریشم» در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیدا مهربان سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد در جهت تحقق اهداف مهمی، چون شهر هوشمند و انسان‌مدار و شهری در مسیر توسعه پایدار، برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و هنری متنوعی را ترتیب داده و اجرا می‌کند. مطمئناً رسیدن به این اهداف از بستر دانش، بینش، فرهنگ و تعاملات و ارتباطات و روابط فرهنگی خواهد گذشت.

او افزود: با همین هدف در سال ۹۷ تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری مشهد و کمیسیون ملی یونسکو منعقد شد تا در جهت توسعه دیپلماسی شهری، ارتقای موضوعات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و ایجاد صلح و همزیستی در زندگی شهری بتوانیم گام‌های مؤثری را با کمک یونسکو برداریم. از این رو مقرر شد نمایشگاه هنر خوشنویسی «خط ابریشم» با ارائه آثاری از استاد «بهمن پناهی» از ایران و «نورالدین می‌گوانگ جیانگ» از کشور چین در مشهد برگزار شود.

بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در شهرداری مشهد ادامه داد:مشهد در طول تاریخ بلند خود از زمان فردوسی تا اخوان ثالث، شهر شعر و ادبیات و فرهنگ بوده است. مشهد به واسطه حضور حکیم توس، کانون فارسی‌زبانان منطقه به شمار می‌رود و به همین مناسبت تصمیم بر آن شد این رویداد فرخنده در تالار زیرین آرامگاه فردوسی برگزار شود.

مهربان بیان کرد: امید بسیار داریم فرصت برگزاری نمایشگاه‌های مشابه از پس این نمایشگاه در مشهد مقدور شود، به ویژه که تا پیش از مسئله کرونا مقررشده بود مشهد میزبان نمایشگاهی با حضور ۲۳ کشور مجاور جاده ابریشم باشد تا از این طریق این کلان شهر معتبر اسلامی به‌عنوان پایتخت هنر خوشنویسی و کتابت جاده ابریشم معرفی شود.

او تصریح کرد: ما این هدف را فراموش نکردیم و با از میان برداشتن کرونا، این نمایشگاه باقدرت برگزار خواهد شد، اما تا پیش از آن از همه دوستداران فرهنگ مشرق زمین به‌ویژه هنر متعالی خوشنویسی دعوت می‌کنیم از نمایشگاه مجازی «خط ابریشم» دیدن کنند.


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.