سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ورزش و جوانان قم:

رعایت مسائل بهداشتی در مراکز ورزشی قم ضروری است

منعم گفت: رعایت مسائل بهداشتی در اماکن ورزشی قم به صورت مستمر نظارت می‌شود که حدود یک هزار بازرسی از اماکن ورزشی انجام شده‌است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان قم با تاکید بر اینکه فعالیت باشگاه‌ها و مراکز ورزشی در استان باید منطبق بر دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان باشد،گفت: عمل به دستورالعمل های  بهداشتی ابلاغی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا در مراکز ورزشی قم به صورت جدی رصد و پایش می‌شود.

او ادامه داد: به منظور هماهنگی و پایش مستمر وضعیت رعایت مسائل بهداشتی در مراکز ورزشی قم، جلسه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش استان تا کنون هفت جلسه برگزار و تصمیم‌های مقتضی را مرتبط با شرایط استان گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم بیان کرد: تا کنون بیش از ۲۵۰ بازدید مشترک توسط مرکز بهداشت، هیات پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان انجام شدهاست علاوه بر این، از ابتدای شیوع کرونا از اواخر بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۷۲۰ بازرسی نیز توسط نماینده اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته‌است.

منعم، با تاکید بر اهتمام جدی‌تر مراکز ورزش در عمل به دستورالعمل های بهداشتی، ادامه داد: از یک هزار بازرسی انجام شده، به ۱۰۱ باشگاه تذکر شفاهی و اخطار کتبی و با ۳۸ مرکز نیز مطابق با مصوبه‌های ستاد مقابله کرونا در ورزش استان برخورد شدهاست.

او گفت: بر اساس بازرسی‌های انجام شده در سطح مراکز ورزشی استان، تاکنون هشت باشگاه نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.