سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خیران پای کار آب رسانی به روستا‌ها

مشکل کم آبی مردم خیلی از روستا‌های استان را نگران کرده است، اما در این میان افرادی هستند که خودجوش به میدان آمده اند تا مشکل کمبود آب آشامیدنی را با کمک‌های خود درقالب خیریه برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،خشکسالی‌های پی درپی درکشور منابع آبی را با چالش مواجه کرده است. خراسان رضوی درقیاس با دیگر استان‌های کشور از شرایط کم آبی شدیدتری رنج می‌برد و تربت جام در بین شهرستان‌های خراسان رضوی شرایط حادتری دارد. منابع آبی ما به شدت در حال کاهش است و اعتبارات دولتی هم نمی‌تواند به تنهایی مشکل کم آبی یا بی آبی را درتمام روستا‌ها برطرف کند بنابراین کمک خیران درراستای کمک به تامین آب روستا‌ها بسیار موثراست.

در فاصله ۵۰۰ متری با شهر، دچارمشکل کم آبی بودیم

احمدرضا بهرامپور دهیارروستای قادرآباد گفت: روستای قادرآباد با ۲۷۰ هزارمترمربع مساحت درفاصله ۵۰۰ متری شهرتربت جام واقع شده و دراین روستا ۳۰۰ خانواربا جمعیت ۱۲۰۰ نفرزندگی می‌کنند و یکی ازمهم‌ترین مشکلات ما کم آبی است.

او افزود: روستای قادرآباد به همراه دو روستای حسن آباد مولوی و رضا آباد ازیک چاه عمیق استفاده می‌کنندکه حفرچاه درروستای رضا آباد انجام و منبع آب درروستای قادرآباد برپا شده است.

بیشتر بخوانید


دهیارروستای قادرآباد ادامه داد: مدت قریب به هشت سال است که ما با مشکل کم آبی دست به گریبان هستیم و پیگیری‌ها ومکاتبات پی درپی ما با آب و فاضلاب شهرستان و استان راه به جایی نبرد. ازطریق سیستم فرمانداری وبخشداری شهرستان هم درخصوص رفع مشکل کم آبی پیگیری کردیم که با کمبوداعتبارات مواجه شدیم وهیچ اتفاقی دراین مدت هشت سال درخصوص رفع مشکل کم آبی روستا نیفتاد تا این که مشکل کم آبی به گوش موسس بنیادنیکوکاری حاج اکبرابراهیمی رسید و فقط ۲۰ روز طول کشید که با ۵/۱ کیلومترلوله گذاری وصرف مبلغ ۱۰ میلیاردریال آب روستا را به چاه شماره ۱۴ شهروصل ومعضل کم آبی روستا را حل کرد.

حمیدی فرماندارتربت جام گفت: اززمانی که مشکلات کم آبی ازسوی قربانی جامی نماینده حاج اکبر ابراهیمی به گوش او رسیده است، وی بی درنگ برای رفع معضلات کم آبی این منطقه به یاری روستا‌هایی که بامشکلات کم آبی یا بی آبی مواجه هستند، شتافت.

او افزود: این خیرنیکوکار تنها در مدت ۲۰ روزبا اتصال آب روستای قادرآباد به شبکه داخل شهر و صرف مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کم آبی روستا‌های قادرآباد، رضا آباد وحسن آبادمولوی را رفع کرد وعلاوه بر رفع مشکل کم آبی این سه روستا پروژه بزرگ شبکه آب رسانی چشمه گل را که شامل ۵ روستاست، دردست اقدام دارد.

قربانی جامی نماینده بنیادنیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی دراستان خراسان رضوی گفت: بنیادفرهنگی، آموزشی، بهداشتی، معیشتی ونیکوکاری حاج اکبرابراهیمی درست است که یک شخصیت حقوقی است، اما حامی مالی وتامین کننده مالی آن یک نفر، آن هم حاج اکبرابراهیمی است.

او افزود: این بنیاد علاوه برکمک به مشکلات کم آبی وبی آبی روستا‌های کشور تاکنون ۱۲۰ مدرسه درکشور ساخته است.

نذر آب درگناباد

در کنار بنیاد خیریه اکبر ابراهیمی که برای رفع کمبود آب روستا‌ها تلاش می‌کند، هستند کسانی که شاید اسم شان تا به حال به گوش مان نخورده، اما کاری کرده اند کارستان؛ «جواد حیدری نیا» که ساکن شهرستان گناباد است در شرایطی که کرونا بهداشت و سلامت مردم را تهدید می‌کند، برای کمک به سلامت و بهداشت مردم در این روز‌ها نذر آب را انتخاب کرده است، به گفته او شهرستان گناباد به ویژه روستا‌های آن با کمبود آب مواجه هستند و بهترین نذر را حل مشکل آب مردم سرزمین خود بیان می‌کند. وی کمک به ایجاد جایگاه برداشت آب در گناباد را یکی از راه‌های حل مشکل کم آبی در این منطقه می‌داند و می‌افزاید: لوله کشی آب که به شهرستان گناباد انجام شده در مواردی دچار فرسودگی شده و هزینه تعمیر و نگهداری این لوله‌ها اعتبار زیادی می‌طلبد، بنابراین تصمیم گرفتیم با نذر آب جایگاه‌های برداشت آب را در گناباد ایجاد کنیم تا مردم بتوانند از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.