سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شاهد نقد غیرمنصفانه رفتار مجلس یازدهم هستیم

وزیر تعاون دولت نهم درباره کاندیداتوری برخی افراد شاخص توضیحاتی ارائه کرد.

محمد ناظمی اردکانی، وزیر تعاون دولت نهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برخی از اقدامات انتخاباتی در کشور توسط برخی از مسئولان گفت: در صورتی که روسای سه قوه تصمیم داشته باشند تا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کاندیدا شوند یا از فرد خاصی حمایت کنند، افکار عمومی را در مقابل خود خواهند داشت و متهم به سوءاستفاده از موقعیتی می‌شوند که در آن قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: به ویژه آنکه رقبای بالقوه آنها به نقد چنین رفتاری خواهند پرداخت و در واقع عامل تضعیف سه قوه خواهند شد که ارکان نظام هم محسوب می‌شوند و برای مردم و خواص هم سوال خواهد بود که قوه مجریه از بُعد خدمت کردن چه برتری نسبت به دیگر قوا دارد؟


بیشتر بخوانید


ناظمی اردکانی افزود: نمایندگانی که با رأی مردم وارد مجلس شده و در جایگاه هیئت رئیسه قرار گرفته‌اند و یا در کمیسیون‌های تخصصی حضور پیدا کرده‌اند از سوی مردمی که به آنها رأی داده‌اند مورد سوال قرار خواهند گرفت که آیا قوه مقننه‌ای که برای دولت ریل‌گذاری می‌کند، اهمیت ندارد؟

وزیر تعاون دولت نهم گفت: از طرفی، افرادی که در سه قوه هستند رقابت‌های پنهان و آشکار در بین آنها به وجود خواهد آمد و باعث می‌شود همگرایی نسبی هم که وجود دارد از بین برود و عامل کاهش بیشتر قدرت ملی شود.

فعال اصولگرا بیان کرد: از طرف دیگر هر اقدامی که در این قوا انجام می‌شود و هر هزینه‌ای که مترتب بر فعالیت آنان است مانند سفر‌های استانی، شائبه انتخاباتی پیدا می‌کند؛ در نتیجه اثر بخشی خود را از دست می‌دهد و نه تنها حمل به اخلاص در عمل نشده، بلکه باعث انتقاد جریان‌های سیاسی که رقیب بالقوه هستند، می‌شود. به عنوان مثال امروز شاهد نقد غیرمنصفانه رفتار مجلس یازدهم هستیم که عامل تضعیف آن شده است.

او تصریح کرد: جمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه بسیار پر اهمیت و فراقوه‌ای داشته و تدوین کننده سیاست‌های کلی نظام است که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود،کما اینکه رها کردن چنین سنگری از سوی برخی از اعضای موثر آن برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید استدلال قانع کننده‌ای داشته باشند، در غیر این صورت مردم اقبالی از خود نشان نمی‌دهند.

ناظمی بیان کرد: مردم از مسئولان دولتی و قوه مجریه انتظار دارند که در فرصت باقیمانده خدمت، به وعده‌های ناتمام خود عمل کرده، وضعیت بد اقتصادی پیش آمده را سامان دهند و پروژه‌های در دست اجرا را تکمیل کنند؛ چراکه به نفع منافع ملی است که از موقعیت سیاسی – اجرایی خود برای حضور در رقابت‌های سیاسی ۱۴۰۰ استفاده نکنند.

فعال اصولگرا گفت: ورود به فضای سیاسی رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ به جهت وجود ناکارآمدی‌های عیان و ملموس، همه انرژی آنها را خواهد گرفت و حاصلی جز از میدان به در شدن بیشتر نخواهند برد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.